Loading...

poniedziałek, 27 lutego 2012

„Niezgodna” Veronica Roth



Wydawnictwo: Amber
Wydanie polskie: 20/03/2012
Liczba stron: 352
Format: 130 x 205 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788324142200

Uwielbiam antyutopijne wizje przyszłości i książki oscylujące wokół zmagań jednostki w zderzeniu z niesprzyjającą rzeczywistością. Właśnie dlatego kiedy w zapowiedziach wydawnictwa Amber zobaczyłam „Niezgodną”, od razu wiedziałam, że to coś dla mnie. Autorką powieści jest Veronica Roth, młoda pisarka obdarzona niezwykłą wyobraźnią i również intrygującym stylem. Ale wszystko po kolei...

Oto świat przyszłości. Na ruinach i zgliszczach Chicago zbudowano dziwne społeczeństwo podzielone na kilka frakcji, zamieszkujących różne części miasta. Możesz wybrać przynależność do grupy: Altruizm, Erudycja, Prawość, Nieustraszoność lub Serdeczność, ale warto pamiętać, że każda z nich ma swoje własne wewnętrzne zasady, odrębne zachowania i poglądy. W wieku szesnastu lat każdy obywatel przechodzi test predyspozycji, który pomaga wybrać konkretną frakcję. Nieliczni, którzy nie pasują do żadnej grupy bądź przeciwnie, wykazują cechy charakterystyczne dla kilku frakcji są wykluczani ze społeczeństwa i eliminowani. Naszą bohaterkę jest nastolatka Beatrice czy jak kto woli Tris, która właśnie przechodzi proces wyboru. Porzuca Altruizm i wstępuje w szeregi Nieustraszonych, gdzie czeka ją morderczy trening. Próba zaaklimatyzowania się w nowym miejscu, walka z własnymi demonami, strzeżenie pewnej tajemnicy, jak i potrzeba akceptacji, zrozumienia i zaufania w stosunku do innych nowicjuszy to tylko początek zmagań bohaterki. Jak potoczą się jej losy? Musicie przeczytać!!

Książka zrobiła na mnie świetne wrażenie. Muszę przyznać, że od początku zostałam porwana przez intrygującą i nieszablonową fabułę. Szybko wdrożyłam się w świat wykreowany przez pisarkę, polubiłam bohaterów i w napięciu obserwowałam to co Veronica Roth przygotowała swoim postaciom. Będziemy świadkami jak Tris z spokojnej nastolatki przekształcają się w świadomą siebie i własnych potrzeb kobietę, prześledzimy jak radzi sobie z czyhającymi na nią niebezpieczeństwami oraz jakie przygody, decyzje i zaskakujące sytuacje na nią czekają. Świat przyszłości został genialne nakreślony, postacie wiernie i szczegółowo zobrazowane, akcja jest wartka a emocje i spora dawka napięcia będzie nam towarzyszyć do ostatnich stron. Co więcej język jest bardzo lekki, przystępny a całość czyta się rewelacyjnie. Cóż... Naprawdę dobra rozrywka na wysokim poziomie.

„Niezgodna” to pierwsza część trylogii, która dostarczyła mi nie lada wrażeń, ale i refleksji o ludzkiej naturze czy oryginalnej wizji przyszłości. Wszystkim liczącym na przygodę, dynamiczną akcję, połączenie elementów fantastycznych z psychologicznymi oraz nutkę romantyzmu serdecznie mogę polecić tę książkę. Z niecierpliwością czekam na drugi tom. Pozdrawiam!!

Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

17 komentarzy:

  1. Ale Ci zazdroszczę! Od dwóch miesięcy czekam na tę książkę i widzę, że warto. Muszę w dniu premiery się po nią wybrać, niestety do Empiku, bo szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, nie przepadam za taką tematyką, choć nie wykluczam, że kiedyś może się do niej przekonam:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znowu kusisz ;) Brzmi ciekawie i chciałabym przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spodziewałam się, że ta książka może być aż tak dobra, więc pewnie się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem dobrej myśli. Na książkę czekam od momentu, gdy dowiedziałam się, że Amber ma zamiar ją wydać. Nie mogę się doczekać aż ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś drugą osobą, która jest tak pozytywnie nastawiona do tej książki. Już wcześniej wiedziałam że na pewno ją przeczytam. Teraz utwierdziłam się w przekonaniu, że od razu po premierze się w nią zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na tę książkę wielką ochotę, a dzięki Tobie wiem, że warto ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio czytałam książkę z gatunku fantasty i jakoś nie poczułam tego ,,ognia'' i ,,żaru''. Jednak wolę inne gatunki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Makabryczne wizje świata to coś w sam raz dla mnie :), szkoda tylko, że to nie jednotomowa przygoda, serie mnie odstraszają.
    Miłego dnia :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyczuwam świetny klimat! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała okładka i treśc brzmi rewelacyjnie. Tej książki Ci szczerze zazdroszczę. Nie mogę się doczekać momentu, w którym będę ją trzymać w ręku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobnie do Ciebie, uwielbiam antyutopijne powieści, więc książka wdaje się być jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja dziewczyna właśnie spojrzała mi przez ramię i zobaczyła twój post. Od razu zaczęła mi marudzić, że musi mieć tę książkę. Ładnie mi to tak buntować ukochaną? Ale co się nie robi dla miłości:]. Pozdrawiam,
    -robbi---

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pewno przeczytam, lubię antyutopijne powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka jest naprawdę wciągająca. Reszta wrażeń na jej temat jeszcze dzisiaj na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę, że już przeczytałaś. Ja postaram się zrobić to jak najszybciej po premierze :)

    OdpowiedzUsuń