Loading...

poniedziałek, 6 grudnia 2010

„Dziecko pokuty” Francine Rivers


Wydawnictwo: Polwen
Wydanie polskie: 2009
Liczba stron: 432
Format: 135x210 mm
Oprawa: twarda z obwolutą 
Cena: 39.00 zł

 Książkę otrzymałam w prezencie jakiś czas temu. Z powodu braku czasu i wielu książek do przeczytania odłożyłam ją na dalszy plan. Dopiero tydzień temu, gdy koleżanka z błyskiem w oczach zachwalała właśnie ten konkretny tytuł, przypomniałam sobie o niej i wygrzebałam ją spod stosu książek.

„Dziecko pokuty” opowiada o młodej dziewczynie, pełnej radości i marzeń. Ma już wszystko zaplanowane, wie czego chce i jak to osiągnąć. Jednak życie nie zawsze układa się tak jakbyśmy tego chcieli.. Dina wracając do domu zostaje zgwałcona, w wyniku czego zachodzi w ciążę. Od tego momentu jej świat ulega zachwianiu. Już nic nie jest takie oczywiste i pewne jak do tej pory. Dina zostaje postawiona przed trudnym wyborem. Czy legalnie dokonać aborcji dziecka poczętego z gwałtu? A może dać szansę tej niewinnej istocie, która w niczym nie zawiniła? Odpowiedź nie jest tak prosta, jak się wydaje. Bohaterka tej powieści przeżywa liczne rozterki wewnętrzne, zmaga się z traumą psychiczną i fizycznym cierpieniem. Walczy ze sobą, próbuje znaleźć właściwe rozwiązanie oraz stara się nie poddawać wpływom i naciskom ze strony najbliższych. Nie jest to jednak takie proste.. Co zrobi ta młoda osoba? Jak się zachowa w tej skrajnej sytuacji? Tego wszystkiego dowiecie się z tej cudownej, wzruszającej książki.Uważam, że każdy powinien tą powieść przeczytać. Gorąco zachęcam do zapoznania się z lekturą!

Historia młodej dziewczyny, pobitej i zgwałconej, staje się płaszczyzną do omówienia tak trudnego tematu, jakim jest aborcja. W powieści pojawia się bardzo wiele pytań, na które stopniowo poznajemy odpowiedzi. Razem z Diną będziemy przeżywać jej ból fizyczny i duchowy oraz śledzić wszystkie etapy radzenia sobie z tym problemem. Książka daje dużo do myślenia. Wywołuje niesamowite uczucia i na długo pozostaje w pamięci. Podsumowując „Dziecko pokuty” to piękna, wzruszająca książka o tym, jak z czegoś okrutnego i tragicznego może wyniknąć dobro. Książka daje nadzieję i pozwala spojrzeć na wiele spraw z zupełnie innej perspektywy. Jeszcze raz gorąco wszystkich namawiam na tę książkę. Naprawdę warto!

Moja ocena
>>>>>>> 5,5/6 <<<<<<<

PS: W książce pojawiają się cytaty z Pisma Świętego, co niektórych może zniechęcać, ale mi akurat wcale to nie przeszkadzało.

6 komentarzy:

  1. Jak natrafię to sięgnę ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to raczej obyczajówka czy bardziej rozmyślania filozoficzne?

    PS. Jestem strasznie ciekawa, czy ten wydział lekarski różni się od medycyny? Ja niestety jestem zielona w tych sprawach, ale marzy mi się właśnie pójście na medycynę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale zagmatwałam. Chodzi mi oto, czy ten wydział lekarski to już jakaś specjalizacja czy taka medycyna ogólna?

    OdpowiedzUsuń
  4. Patsy - książkę trudno dostać, ale warto poszukać :)

    Vampire_Slayer - Książka ta jest połączeniem powieści obyczajowej i psychologicznej. Dużo w niej oczywiście przemysleń, ale nie nazwałabym ją typowo filozoficzną ;)
    Co do medycyny, to studiuję na wydz.lekarskim (czyli studia medyczne po szkole średniej - jestem na ostatnim, 6 roku ). Jak pewnie wiesz studia medyczne po liceum trwają 6 lat i jest to profil ogólny. Potem po nich 1 rok stażu (ogólny) a potem 5-7 lat specjalizacji (i tu się wybiera dziedzine szczegółową - ja marzę o pediatrii). Życzę Ci, abyś się dostała na studia medyczne (=medycynę, =wydz.lekarski). Coś wspaniałego, choć długość ścieżki zawodowej może trochę przerażać. Ja marzyłam o tym od dziecka i się udało. Warto próbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do książki - czytałam ją w lipcu, bądź sierpniu i niezbyt miło wspominam. Dłużyła mi się niemiłosiernie, okropnie się wynudziłam i nie wyniosłam z niej niczego konkretnego. Jak dla mnie, za dużo tam było kwestii dotyczących wiary.
    P.S. Ja również o tym, co koleżanka wyżej czyli o Twoich studiach :) Zauważyłam, że jesteś na 6 roku medycyny. Ja jestem obecnie w II klasie LO na profilu biologiczno-chemicznym i ogromnie marzę o dostaniu się na medycynę! Bardzo chciałabym porozmawiać właśnie z kimś, kto wie już, jak te studia wyglądają, więc mam pytanie: czy mogłybyśmy porozmawiać, np. na gadu-gadu? :) Byłabym wdzięczna, bo chciałabym zadać troszkę pytań i ogólnie dowiedzieć się, jak to jest z tą medycyną, czy rzeczywiście tak ciężka i straszna, jak mówią. Więc jeśli możesz, to odezwij się do mnie na GG: 485372 (nawet jak będę niedostępna bo często bywam po prostu niewidoczna:)).

    OdpowiedzUsuń
  6. Liliowa - książka rzeczywiście porusza kwestie wiary, ale przecież temat aborcji również ich dotyczy w pewnym zakresie. Niektórych rzeczywiście może trochę to odpychać, ale mimo to książka jest przepiękna i warto po nią sięgnąć:) Szkoda, że Ci się nie spodobała. Spróbuj kiedyś jeszcze raz ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń