Loading...

środa, 18 kwietnia 2012

„Carska roszada” Melchior Medard


Wydawnictwo: Erica
Wydanie polskie:  04/2012
Liczba stron: 416
Format: 140 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788362329519

Ostatnio zupełnie przypadkowo trafiła w moje ręce książka „Carska roszada” autorstwa Melchiora Medard. Muszę napomknąć, że nie miałam jej w planach, ale skoro się pojawiła w mojej biblioteczce, to z chęcią dałam jej szansę. Czy przypadła mi do gustu? Zaraz się o tym przekonacie:).

Schyłek XIX wieku, Warszawa. To właśnie tu przybywa Estar Pawłowicz Van Houten, tajny urzędnik do zadań specjalnych, który zaczyna dochodzenie w sprawie serii brutalnych morderstw młodych kobiet.  Śledczy ma nietypowe podejście do swojej pracy i oryginalne metody, przez co wywołuje różnorodne reakcje wśród swoich współtowarzyszy. Bohater szybko przekonuje się, że sprawa jest bardzo zawiła i niejasna. Jak się okaże, cała intryga sięga wysoko i zahacza nawet o dwory monarchów czy wysoko postawionych możnowładców. Zaczyna się emocjonująca gra, w której nie zabraknie szpiegów, morderców, spisków,  zboczeńców czy pięknych niewiast...

Mimo, że podchodziłam do tej lektury dość sceptycznie, finalnie mam miłe odczucia po jej przeczytaniu. Autor ciekawie i barwnie opisał Warszawę pełną kontrastów, gdzie bieda i bogactwo przenikają się wzajemnie, gdzie przepych kontrastuje z ubóstwem. Akcja jest dynamiczna, miejscami zaskakującą i obfituje w liczne szczegóły oraz fakty historyczne. Sam główny bohater jest osobliwy i przedstawiony w interesujący sposób. Do tego język jest żywy i przystępny, dokładnie oddaje szczególiki tamtego okresu i klimat XIX-wiecznej Warszawy.

„Carska Roszada” to barwnie opisana książka łącząca wątek kryminalny, historyczny i romantyczny w jedną ciekawą całość. Polecam ją czytelnikom ceniącym wielopłaszczyznowe, zagadkowe powieści, które trzymają w napięciu do końca. Pozdrawiam!!

Moja ocena
>>>> 4,5 / 6 <<<<

23 komentarze:

  1. Oj, bardzo chętnie przeczytam tę książkę, lubię takie nietypowe kryminały:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Lubię takie książki. Z wątkiem historycznym, kryminalnym i romantycznym. Takie książki zawsze mnie fascynują. Muszę się za nią rozejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój egzemplarz spokojnie czeka aż zdam egzamin i będę go mogła w spokoju przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie, zaś okładka jest boska, a mimo to... na razie spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem zrezygnuje. Mam trochę zaległości czytelniczych i najpierw muszę się z nimi uporać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi naprawdę ciekawie - kryminał z intrygującym głównym bohaterem,dodatkowo wszystko dzieje się w Warszawie... Jeśli ta książka wpadnie w moje ręce,na pewno się z nią zapoznam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwróciłam uwagę na okładkę, jest obiecująca. Wątek historyczny też mi się podoba. Być może sięgnę po nią, jak nadarzy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam tę książkę :) Już nie mogę się doczekać kiedy po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka Warszawa inaczej, ciekawie sie zapowiada :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię połączenia kryminału z nutką romantyczną, więc z chęcią bym zapoznała się z lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba nie czuje tego klimatu, ale może to złudzenie?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka bardzo ciekawa pewnie by mnie przyciągnęła jednak po opisie stwierdzam, że książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jakoś do tej książki nie jestem przekonany :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czegoś takiego jeszcze nie czytałam, ale czemu nie??

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam niczego podobnego, więc czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie skończyłem - to po prostu dobra literatura. Z rozbudowanym wątkiem sensacyjnym, ale - przede wszystkim - powieść. W dobrym stylu, a varsaviana - paluszki lizać. Dla mnie to taki "późne" - literacki pretekst do przekazania czegoś więcej - w tym przypadku (moim zdaniem) wielkiej miłości do klasycznej prozy XIX wieku. Świetne pióro, nieszablonowe postaci, atrakcyjny wątek sensacyjno-kryminalny i... wyśmienity smak. moim zdaniem to pisała kobieta.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie jestem na świeżo po lekturze.
    Zdecydowanie świetna książka, a zakończenie zaskoczyło mnie totalnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba się na nią skuszę, zdecydowanie czuję się zainteresowana przez Ciebie. ;)

    Pozdrawiam, Klaudyna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe, lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Książkę przeczytałam na dniach, i również jak Ty podchodziłam do niej troszkę sceptycznie, ale się nie zawiodłam. Szczerze, to ciężko było się od niej oderwać;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawie opisana książka. Bardzo chętnie po nią sięgnę. Ma urzekającą okładkę, ciekawy tytuł i jak wynika z Twojej recenzji trzymającą w napięciu i dobrze nakreśloną fabułę a czego więcej potrzeba dobrej książce? :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń