Loading...

czwartek, 31 stycznia 2013

„Wierszyki domowe” Michał Rusinek


Wydawnictwo: Znak Emotikon
Wydanie polskie: 11/2012
Liczba stron: 208
Format: 145 x205mm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788324019748

Od dawna już nie umieszczałam opinii o książeczkach dla najmłodszych czytelników, więc postanowiłam, że dziś przedstawię lekturę właśnie dla dzieci. Z gąszczu takich pozycji na rynku wydawniczym wybrałam „Wierszyki domowe” Michała Rusinka.

Książka zawiera około 80 krótkich rymowanek, posegregowanych według pomieszczeń w domu. Autor miał ciekawy pomysł na tematykę zamieszczonych tu wierszyków. Przede wszystkim dotyczy ona domu i przedmiotów, które się w nich znajdują. Wraz z dzieckiem odkryjemy, że wanna, zlew, szafa, drzwi prowadzą tajne, podwójne życie i mają nam sporo do powiedzenia. Wszystko podane w zabawnej, krótkiej formie, dzięki czemu całość czyta się lekko i z wielką przyjemnością. Ogromnym plusem są piękne, barwne ilustracje, które przyciągają wzrok malca (i nie tylko jego:D) oraz potrafią rozbawić do łez, podobnie jak tekst rymowanek. Ważne, że dzieci podczas tej lektury wcale się nie nudzą i z wielkim zainteresowaniem przysłuchują się wierszykom. Język jest prosty i dostosowany do wieku odbiorców a twarda okładka, śliski, dobrej jakości papier, interesujący wymiar i niesamowita szata graficzna, to kolejne atuty.

„Wierszyki domowe” to świetny pomysł na prezent dla każdego dziecka. Z pewnością spodobają się naszym pociechom jako bajeczka przed snem lub wspólne spędzenie czasu w ciągu dnia. Polecam serdecznie!!

Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

7 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to wspaniała książka nie tylko dla maluchów, ale również dla rodziców:) W gąszczu propozycji wydawniczych trudno znaleźć coś naprawdę atrakcyjnego dla dzieci. Zgadzam się, że "Wierszyki domowe" mają fantastyczne, przyciągające odbiorcę ilustracje przygotowane przez siostrę autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. oj kusisz! uwielbiam takie książeczki :) z pewnością kupię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książeczki dla dzieci sa teraz takie fantastyczne i pomysłowe i dopracowane. Będę musiała za tą się rozejrzeć!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już jak najbardziej nie dla mnie, ale z przyjemnością podarowałabym ją moim kuzynom. Piękne obrazki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czegoś takiego właśnie szukałam. Krótkie wierszyki, łatwe do zapamiętania. Konieczne muszę więc rozejrzeć się za nimi.

    OdpowiedzUsuń
  6. No sama bym ją przeczytała;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniala Książka!. Akurat szukalam prezentu na urodzinki pewnej małej dziewczynki i trafilam na to cudo. Mysle ze bedzie zachwycona. Bo ja juz jestem :D:D:D

    OdpowiedzUsuń