Loading...

piątek, 22 lipca 2011

„Wycieczka na tamten świat” Anna i Siergiej Litwinowie



Wydawnictwo: Oficynka
Wydanie polskie: 06/2011
Liczba stron: 312
Format:125 x 195 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788362465156

Lubię książki z akcją w tle, przy których nie ma chwili na nudę. Ostatnio coraz częściej potrzebuję takich pobudzających bodźców, bo pogoda płata figle i po upalnym dniu nadchodzi kolejny, ale już burzowy i pochmurny. Wtedy zazwyczaj nic mi się nie chce i człowiek ma co najwyżej ochotę zdrzemnąć się przez chwilkę. Wtedy właśnie wiem, że muszę sięgnąć po książkę sensacyjną, pełną wartkiej akcji. Jedną z nich jest „Wycieczka na tamten świat” rodzeństwa Anny i Siergieja Litwinów.

Nieco o fabule. Bohaterami jest trójka pasażerów, którzy za sprawą wspólnego lotu z Moskwy do Archangielska zostają wplątani w splot niecodziennych wydarzeń. Poznamy Tanię, piękną, ponad dwudziestoletnią dziewczynę pracująca w agencji reklamowej oraz Dimę, dziennikarza szukającego wielkiego tematu, który przyniósłby mu rozgłos. Kiedy na pokładzie statku dochodzi do wybuchu i uszkodzenia samolotu, mężczyzna imieniem Igor wyskakuje z samolotu. Widząc to Tania i Dima robią to samo, dzięki temu, że udało się im przemycić spadochrony na pokład. Ta nieznana sobie trójka osób zostają oskarżeni o spowodowanie wybuchu i wzięci za terrorystów. Rozpoczyna się pościg za uciekinierami pełen szybkich zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń. Po drodze będą starali się wyjaśnić to co miało miejsce w samolocie i oczyścić się z zarzutów. Czy im się uda? Zapraszam do lektury:)

Książka pozytywnie mnie zaskoczyła. Bohaterowie są ciekawie i w interesujący sposób przedstawieni. Poznamy historię ich życia i poobserwujemy ich z bliska. Na dodatek duży plus za ukazanie społeczeństwa i realiów życia w Rosji. Korupcja, mafia, ale też i obraz sielskiej, prowincjonalnej Rosji, zupełnie odmiennej od Moskwy czy innych wielkich miast. Akcja w książce ukazana jest bardzo dynamicznie, z duża ilością nieoczekiwanych sytuacji, bez niepotrzebnych opisów, które spowolniłyby przekaz. Przypadło mi to do gustu i przez ten zabieg czytelnik łatwo wciąga się w fabułę. Poza tym język jest prosty, lekki, przez co książkę czyta się szybko i przyjemnie. Zakończenie moim zdaniem zaskakujące i dzięki temu nie czułam niedosytu, co czasami ma miejsce w książkach sensacyjnych.

„Wycieczka na tamten świat” to wciągająca, pełna dynamiki książka, przy której nie sposób się nudzić. Jeżeli potrzebujecie czegoś wciągającego, pełnego akcji, to tak książka z pewnością dostarczy Wam niezłej rozrywki. Polubiłam bohaterów i z chęcią poczytałabym o dalszych losach, zwłaszcza Tanii. Pozdrawiam!!

Moja ocena
>>>> 5 / 6 <<<<

20 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad tą pozycją, jednak odrzucała mnie trochę tematyka. Mimo to bardzo przyjemnie czyta się Twoją recenzję, póki co - to mi wystarczy!

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i także bardzo mi się podobała ta książka. Przeczytałam ja jednym tchem. ;) i już się nie mogę doczekać kolejnej części przygód Tanii.

    Pozdrawiam, Klaudyna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Isadora - mi np. nie przypadła do gustu okładka, ale wnętrze moim zdaniem bez zarzutów:). Mimo wszystko polecam:))

    Klaudyna - w takim razie mamy podobny gust:). Teraz musimy uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na drugi tom:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyprzedziłaś mnie Kasnadro ja to właśnie dziś kończę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wartką akcję, która nie daje wytchnienia. :) Będę mieć na uwadze tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja ! Książkę z pewnością przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że książka tak udana, mam ją bowiem w planach i nastawiłam się na dobrą zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdybym zobaczyła ją na półce w bibliotece, to pewnie nawet bym na nią nie zwróciła uwagi przez okładkę i opis, ale po twojej recenzji zmieniłam zdanie, co do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię rosyjską literaturę, ale bardziej tą o ludziach, niż mafii i korupcji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bibliofilka - o widzisz:)). Będziemy mogły porównać wrażenia po lekturze:))

    Ewa - bardzo się cieszę i polecam:))

    tristezza - dziękuję i w takim razie życzę przyjemnej lektury:))

    niedopisanie - myślę, że Ci się spodoba. Pozdrawiam!!

    Carline - mnie okładka odstraszała, ale najważniejsze jest wnętrze a te całkiem miło mnie zaskoczyło:). Polecam!!

    Varia - w tej książce będzie wszystkiego po trochę, więc myślę, że może Ci przypaść do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podoba mi się Twoja recenzja. Jest zdecydowanie zachęcająca. A okładka książki również wpadła mi w oko. Nie mogę jej przegapić :) Dopisuję do listy. Mam tylko nadzieję, że będzie w bibliotece, bo inaczej zbankrutuję :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta pozycja jak najbardziej podchodzi pod mój gust czytelniczy, więc koniecznie zapisuje ją do swej listy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa jestem jak ci pasażerowie przemycili spadochrony i dlaczego...? Ogólny zarys treści wydaje się być ciekawy, a skoro w książce sporo się dzieje, to chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba sięgnę. I do tego jeszcze ta okładka... mój wymarzony kształt brzuszka :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna recenzja, czuję się zachęcona :)
    Z pewnością przeczytam, bo to kolejna pozytywna recenzja, jaką czytam na temat tej lektury :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem po lekturze tej książki i zgadzam się w pełni z Tobą ;) To kawał dobre roboty i przyznam się szczerze, że ja też byłam zaskoczona ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe ciekawe może się skuszę ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyznam, że jakoś specjalnie nie ciągnie mnie do tej pozycji. Lecz kto wie, może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  19. Zwroty akcji, afera?
    Brzmi jak zdecydowanie coś dla mnie.
    Tytuł sam w sobie brzmi intrygująco, a skoro jeszcze tak pozytywnie oceniasz książkę, nie pozostaje mi nic innego, jak po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń