Loading...

wtorek, 8 maja 2012

„Ciało niczyje” Krystyna Kofta



Wydawnictwo: Świat Książki
Wydanie polskie: 04/2012
Liczba stron: 304
Format: 135 x 215 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788377997574

Krystyna Kofta to polska pisarka i felietonistka o artystycznej duszy. Do tej pory nie miałam okazji zasmakować w jej twórczości, ale lubię wyzwania i poznawanie nowych pisarzy, więc zabrałam się za czytanie książki „Ciało niczyje”. Jakie wrażenia? Zaraz uchylę rąbek tajemnicy:).

Fabuła? Hmm... Historia dotyczy Jutty, młodej dziewczyny, której ciężkie dzieciństwo, matka niepotrafiąca jej okazać uczuć a następnie odrzucenie ze strony mężczyzny, którego kochała sprawiły, że dziewczyna pogubiła się w swoich pragnieniach i postrzeganiu świata. Od tej chwili czuje się zraniona i samotna, więc pragnie zagłuszyć ból i smutek pogrążając się coraz bardziej w świat seksualnych gierek, niecodziennych przygód i łatwego, wygodnego życia. Jednak właśnie wtedy, kiedy już sądziła że znalazła swój sposób na życie okazuje się, że jest nieuleczalnie chora. Poznana w szpitalu Judyth, dość nietypowa i tajemnicza kobieta, zabiera Juttę i zamierza sama pomóc jej zwalczyć chorobę, wobec której lekarze są bezradni. Jej niestandardowe metody lecznice z pogranicza magii i czarów, okażą się czynić cuda z zbłąkaną, przerażoną i skrzywdzoną wielokrotnie osóbką. Co się wydarzy? Jak potoczą się losy bohaterów?

Muszę się do czegoś przyznać. Obawiałam się nieco tej książki. Chyba  dlatego, że nie wiedziałam co mogę w niej znaleźć i ta niepewność przyprawiała mnie o ciarki. Zdążyłam już jakiś czas temu zapoznać się z licznymi recenzjami i opiniami na temat tej lektury a mój niepokój tylko rósł. Okazało się, że niepotrzebnie. Cała opowieść od początku mnie wciągnęła i przykuła moją uwagę. Fabuła jest oryginalna i ciekawa a przemiana jaką będziemy obserwować zdecydowanie warta jest poznania. Książka robi niemałe wrażenie. Przede wszystkim uwiodło mnie fenomenalne połączenie fantazji, magii, baśniowości, gotyku z rzeczywistością. Klimat iście tajemniczy, ale całość jest poprzeplatana humorem, ciepłem i nietypowymi sytuacjami, co znacznie uatrakcyjniło odbiór lektury. Co więcej, emocji tu nie brakuje, podobnie jak i trudnych tematów. Nasza bohaterka jest osobą pełną sprzeczności, cierpiącą i próbującą zagłuszyć lęki i własne demony poprzez łatwe życiu. Nie tędy jednak droga i właśnie o tym się przekona. Okazuje się, że świat ma do zaoferowanie znacznie więcej:).

„Ciało niczyje” to opowieść o dojrzewaniu, szukaniu siebie, wewnętrznej sile, pogodzeniu się z przeszłością i daniu sobie kolejnej szansy. To również historia miłości i przyjaźni, nienawiści i zrozumienia, odkrywaniu sensu życia czy szczęściu, które czai się za rogiem i tylko czeka, aż sobie przebaczymy i zaczniemy nowy etap. Odważna książka, która zmusza do przemyśleń i która pozytywnie mnie zaskoczyła. Polecam serdecznie!!

Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

22 komentarze:

  1. Mam stare wydanie tej książki - mnie oczarowała. Piękna gotycka opowieść, fantastycznie napisana.
    Utkwiła w mojej pamięci na lata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również swego czasu widziałam sporo recenzji tej książki. Chciałabym ją przeczytać w przyszłości. Twoja notka dodatkowo mnie zmotywowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zapoznać się z tą pozycją. Bardzo mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię książki, w których można przeczytać tego typ u historie
    potrafią w jakiś sposób przykuć moją uwagę
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dla mnie, ale wiem komu polecić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam mieszane uczucia co do tej książki, ale może sięgnę dzięki Tobie, jeśli będę mieć okazję :) I muszę przyznać rację, rzeczywiście ciekawe pozycje zamieszczasz na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. sądzę, że może mi się spodobać. jak nadarzy się okazja pewnie zaryzykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gotycka opowieść Krystyny Kofty? No to mnie zaintrygowałaś! Trzeba będzie spróbować:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że ta książka mogłaby spodobać mi się.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również chyba by mi się spodobała, lubię taki styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mimo, że wcześniej o tej książce nie słyszałam, to od razu przyszła mi ochota na zapoznanie się z nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi jednocześnie ciekawie i intrygująco :) Jestem zachęcona.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też dołączę się do powyższych komentarzy - książka jest ciekawa (co wynika z recenzji), również mi mogłaby się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki nie czytałam ale twoja recenzja mnie zachęciła.Na pewno po nia sięgnę przy najbliższej okazji.Bardzo podoba mi się Twój styl pisania recenzji dlatego dodałam sie do obserwatorów.Jeśli chcesz równiez możesz dołączyć się do obserwatorów u mnie.Serdecznie zapraszam na: www.in-world-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznaję, że mam na uwadze tę książkę już od jakiegoś czasu. Autorka mnie intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo intrygująca książka, która posiada w sobie wiele cennych wartościowych przesłanek. Myślę, że będę skłonna poznać ją bliżej, więc rozejrzę się za nią przy najbliższej wizycie w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o niej, ale zapamiętałam inną okładkę. To chyba wznowienie (?). Interesująca pozycja, rozejrzę się za nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałem dzisiaj o tej książce. A do tego artykuł o autorce. Sam niczego nie czytałem, więc czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi całkiem ciekawie, nigdy o niej nie słyszałam... Może być jednak intrygująca :)

    Wybrałam Cię do zabawy oTAGowani - jeśli będziesz miała ochotę wziąć udział, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Posiadam "Faustę" tej autorki, najpierw więc zapoznam się z tą pozycją i w razie czego będę mieć na uwadze Twą pochlebną opinię o książce "Ciało niczyje”

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja znam tę książkę.Mam.Uwielbiam.Wciąga od pierwszego zdania.Jest do wszystkiego-do płaczu,do tęsknoty,do bólu,do oczekiwania,do strachu.Ciekawa, fascynująca,niepokojąca.Piękny literacki język.Nie pojmuję,że jest tak mało znana.Dla mnie arcydzieło.

    OdpowiedzUsuń