Loading...

sobota, 19 stycznia 2013

„Przez burze ognia” Veronica Rossi


Wydawnictwo: Otwarte
Wydanie polskie: 01/2012
Liczba stron: 364
Format: 135 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788375152548

Lubię antyutopie i powieści młodzieżowe i sięgam po nie zawsze, kiedy nadarzy się ku temu okazja. Tak było z książką „Przez burze ognia” Veronici Rossi. Zainteresował mnie opis, okładka i oczywiście pozytywny wydźwięk na zagranicznych forach.

Kilka słów o treści... Przyszłość okazała się dla jednych łaskawa, dla innych wprost przeciwnie. Aria żyje w Reverie, zaawansowanej technologicznie kopule chroniącej ją przed światem zewnętrznym. Na jednym oku zainstalowany ma Wizjer, przez który może przenosić się do rożnych Sfer, czyli po prostu rzeczywistości wirtualnej. Nic tam nie jest takie, jak w prawdziwym świecie. Wszystko jest jakby tylko marną imitacją realnego życia. Na dodatek mieszkańcy obawiają się tego, co znajduje się poza kopułą. Krążą opowieści o Wykluczonych, czyli dzikich osobnikach na wolności, zmutowanych zwierzętach, burzach eterowych, kanibalach... Generalnie świat poza tą bezpieczną oazą jest Umieralną, z której nie ma ratunku. Właśnie tam, w wyniku nieporozumienia, trafia Aria. I właśnie tam poznaje Perry’ego, chłopaka z plemienia Fal. Posiada On wyjątkowy zmysł. Potrafi wyczuć emocje innych ludzi oraz niebezpieczeństwo. Ich ścieżki zwiążą się ze sobą. Co z tego wyniknie? Koniecznie zajrzyjcie do książki!

Byłam ciekawa tej lektury i przyznaję, że jestem pozytywnie nią zaskoczona. Autorka miała świetny pomysł na fabułę i w barwny sposób przedstawiła świat przyszłości, podzielony między Kopułę a Umieralnię. Widzimy je oczami dwójki bohaterów, Arii i Perry’ego, młodych ludzi, którym przyszło zmagać się z najróżniejszymi problemami. Oboje bardzo się  różnią. Wychowali się w odmiennych środowiskach, mieli inne doświadczenia życiowe, ale obecna sytuacja w jakiej się znaleźli połączy ich ze sobą. Czeka na nich wiele wyzwań, niebezpieczeństw i sporo zawirowań. Sylwetki bohaterów są szczegółowe i realistycznie nakreślone. Z łatwością można wczuć się w ich położenie, targające nimi emocje i wątpliwości. Świat poznamy z perspektywy zarówno Arii, jak i Perry’ego i dzięki temu będzie nam łatwiej zrozumieć ich odmienne spojrzenie na wiele kwestii. Podczas czytania nie zabraknie dreszczyku napięcie, zaskakujących wydarzeń i tajemniczości.  Będzie sporo dynamiki, choć poprzerywanej refleksjami, poruszającymi momentami, jak i szybszą akcją. Ogólnie, nudzić się nie będziecie. Jestem o tym przekonana. Zakończenie wbija w fotel i każe czym prędzej sięgnąć po drugą część. Mam nadzieję, że szybko pojawi się ona na polskim rynku wydawniczym!

„Przez burze ognia” to oryginalny pomysł na fabułę, dystopijna rzeczywistość oraz świetni bohaterowie i ich zawiłe przygody, od których trudno będzie się Wam oderwać. Polecam serdecznie dla miłośników antyutopii, książek science fiction i powieści przygodowo-romantycznych. Myślę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Pozdrawiam serdecznie!!

Moja ocena
>>>> 5,5 / 6 <<<<

40 komentarzy:

  1. Zazdroszczę, że już mogłaś to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. No zbiegłyśmy się, zbiegłyśmy. I obydwie nas zachwyciła, więc chyba faktycznie ma w sobie to ,,coś". A zakończenie faktycznie fenomenalne, aż nie można się doczekać, co będzie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie lektury i na razie mi się podoba, mam nadzieję, że będę miała do końca tak pozytywne wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie mnie intryguje ta książka i chyba jednak się na nią skuszę i znów portfel będzie świecił pustkami :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa wczoraj właśnie dostałam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ją w najbliższych planach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również lubię antyutopie i powieści dla młodzieży. Książką zapowiada się interesująco:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie skończyłam czytać i jestem autentycznie zachwycona pomysłami pani Rossi . " Przez burze ognia " trafia do do moich ulubieńców . :)
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam już wiele antyutopii, ale pewnie zdecyduję się na przeczytanie kolejnej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojjj mam na tę książkę wielką ochotę. Prędzej czy później na pewno po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tą historią bardzo chętnie bym się zapoznała:) Mam nadzieje, że będzie mi to dane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach, tyle się już nasłuchałam o tej powieści! Będę musiała się do niej dorwać, to totalnie moje klimaty :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Po sukcesie "Igrzysk śmierci" na rynku wydawniczym aż roi się od dystopii, co mi wcale a wcale nie przeszkadza - uwielbiam ten gatunek! Na "Przez burze ognia" mam ochotę już od dawna i strasznie się cieszę, bo w przyszłym tygodniu powinnam dostać swój egzemplarz! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet nie wiesz, jak bardzo Ci zazdroszczę, że mogłaś już przeczytać tę książkę *.*

    OdpowiedzUsuń
  16. Cóż, dobra młodzieżówka to ostatnimi czasy rzadkość, więc chętnie sięgnęłabym po tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością przeczytam! Już wcześniej widniała na mojej liście do zakupu, a po twojej entuzjastycznej recenzji wprost umieram z ciekawości, co też autorka zgotowała Arii i Perry'emu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam antyutopie, więc na pewno nie odpuszczę sobie tej książki. Opis jednak nie wyróżnia się zupełnie niczym spośród innych książek tego gatunku, aczkolwiek i tak zamierzam ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pozoru antyutopia jakich wiele, ale gdy już zaczniesz ją czytać, okazuje się naprawdę oryginalna. Polecam:)

      Usuń
  19. Fajna recenzja, wiele przydatnych informacji, jednak spasuję - książka raczej nie przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mało mam książek antyutopijnych za sobą, ale z chęcią bym i tą poznała!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale skoro to antyutopia to się zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie przepadam za tego typu literaturą. Może kiedyś zmienię zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Już przeczytałaś!!! A ja na swoją przesyłkę wciąż czekam :( Dobrze wiedzieć, że będzie to udana lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka jak najbardziej w moim guście, tylko szkoda że nie wiadomo jak długo trzeba czekać na kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow. Super recenzja, która bardzo mnie cieszy. :) Otwarte to ma rękę do dobrych książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Antyutopie bardzo lubię, a ta pozycja mnie wyjątkowo ciekawi, więc z chęcią po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Głośno o tej książce ostanio. Ja jednak ostatnio jestem trochę na bakier z literaturą młodzieżową.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chętnie zabrałabym się do lektury książki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. To może być genialna książka! Ach, jak żałuję, że przeczytam ją dopiero kiedy dopadnę ją u jakiejś znajomej, albo w bibliotece ;P

    OdpowiedzUsuń
  30. Hm... chyba spodziewałam się czegoś innego. Jak na razie się wstrzymam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. O kurczę, brzmi bardzo ciekawie i wciągająco. Z chęcią bym sięgnęła po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  32. Na tę książkę czekam z utęsknieniem. Tyle się o niej naczytałam, nasłuchałam, iż pojawia się kolejny tytuł, który nadwyręża portfel.

    OdpowiedzUsuń
  33. Już miałam przyjemność się z nią zapoznać. Podobała mi się bardzo. Uważam, że to udany debiut autorki. Teraz tylko wyczekiwać kolejnych części. ;))

    OdpowiedzUsuń
  34. Lubię dystopię, więc chętnie sięgnę :) Już ostatnio mi wpadła w oko, tylko czekałam aż ktoś potwierdzi recenzją, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Książka jest świetna. Z miłą chęcią od razu bym się zabrała do kontynuacji :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Intryguje m,nie ta książka. Zbiera mnóstwo dobrych recenzji. Chyba również się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zapowiada się bardzo interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. miałam przyjemność przeczytać "Przez Burze Ognia" i jestem mile zaskoczona. Szczególnie przypadł mi do gustu Perry :)

    OdpowiedzUsuń