Loading...

czwartek, 20 czerwca 2013

Kolejna porcja przyjemności:))

"Dostatek" Michael Crummey

Wydawnictwo: Wiatr od morza
Wydanie polskie: 06/2013
Liczba stron: 360

Ostatnio wpadła mi w ręce książka „Dostatek” Michaela Crummeya. Świetna okładka, szalenie intrygujący opis, liczne nagrody, jakie otrzymała ta pozycja oraz zachwalające recenzje wśród zagranicznych czytelników sprawiły, że nie mogłam się jej oprzeć. Cóż takiego oryginalnego ma w sobie?  O tym więcej za chwilę. Akcja książki rozgrywa się nad wybrzeżem Nowej Funlandii, gdzie poznajemy tamtejszą ludność i ich codzienne, niełatwe życie. Przede wszystkim muszą oni polować i gromadzić pożywienie, aby przetrwać trudniejsze czasy i srogie zimy. Kiedy więc na brzegu znajdują ledwo żywego wieloryba, wszyscy są szczęśliwi taką ilością mięsa i zapasów. Podczas rozprawiania zwierzęcia okazuje się, że w jego wnętrzu znajduje się żywy człowiek. Możliwe? Cóż... W tej książce dzieją się nietypowe rzeczy a to dopiero początek. Poznajemy prawie dwieście lat z życia społeczeństwa tej wyspy i będziemy świadkami dziwnych wydarzeń oraz najróżniejszych konfliktów między osadnikami. Sporo tu kwestii religijnych i egzystencjalnych, zabobonów i tajemniczych legend, szaleństwa i obłędu, ale także poszukiwania miłości i pędu ku nieznanemu. Niemałym plusem jest świetny klimat w jakim utrzymana jest ta powieść, cała plejada barwnych bohaterów rozdartych wewnętrznie oraz realistyczne opisy przyrody i otoczenia, które sprawiają, że wyobraźnia pracuje na najwyższych obrotach. Jeżeli macie ochotę na oryginalną, nietuzinkową lekturę, to wybór „Dostatku” będzie właściwy. Polecam i pozdrawiam!!
Moja ocena 
>>> 5 / 6 <<<<


„Opiekunka Grobów” Melissa Marr

Wydawnictwo: Replika
Wydanie polskie: 05/2013
Liczba stron: 316

Opiekunka Grobów” Melissy Marr miałam w planach od dawna. Przede wszystkim podobał mi się zarys treści i łączenie dwóch przeciwieństw - świata żywego i królestwa umarłych. Akcja rozgrywa się w sennym miasteczku Claysville, które z pozoru jest zwyczajnym miejscem. Jednak brutalne morderstwo starszej pani, która opiekowała się cmentarzami, zakłócli nieco tę idyllę tym bardziej, że szeryf nie wszczął śledztwa. Tymczasem do miasteczka przyjeżdża Rebeka - wnuczka ofiary, która razem z Byronem, synem lokalnego przedsiębiorcy pogrzebowego zacznie drążyć tę sprawę. To co odkryją, na zawsze odmieni ich życie. Będą musieli wejść w nowe role - Opiekunki Grobów i Grabarza. Wszystko to związane z trzystuletnią umową i ważnymi obowiązkami. Bezpieczeństwo Claysville zależy właśnie od nich. Jak to wpłynie na dawne, ale wciąż tlące się między nimi uczucia? Przyznaję, że wciągnęłam się dość szybko w tę książkę. Fabuła jest pomysłowa, wykonanie również niezłe, choć małe niedociągnięcia się znalazły. Mimo to, całość prezentuje się naprawdę dobrze. Klimat jest ponury i mroczny, mnóstwo tu sekretów i zawiłości a bohaterowie są przedstawieni realistycznie. Język nie jest wyszukany a raczej prosty w odbiorze, więc lekturę pochłania się dość szybko. Jeżeli liczycie na thriller paranormalny, to myślę, że powyższa książka przypadnie wam do gustu. Pozdrawiam!!
Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<


„Mali Książęta” Conor Grennan

Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Wydanie polskie: 07/2013
Liczba stron:

Szalenie cenię sobie pozycje, które dotykają najważniejszych kwestii. Życiowe, poruszające nawet najbardziej zatwardziałe serca i umysły. Do nich bez wątpienia mogę zaliczyć książkę „Mali Książęta” Conora Grennana. 29-letni autor opisuje swoją autentyczną wyprawę dookoła świata, która rozpoczęła się od trzymiesięcznego wolontariatu w nepalskim sierocińcu. Jako młoda osoba miał on zupełnie inne wyobrażenia na temat tamtejszej sytuacji polityczno-społecznej, dlatego pobyt w tym miejscu wywarł na nim porażające wrażenie. Jego podopiecznymi są ofiary wojny, dzieci, które muszą codziennie zmagać się z demonami i walczyć o normalność w świecie, który oferuje im tylko ból, stratę, cierpienie i smutek. Po jakimś czasie bohater powraca do domu dziecka w Nepalu i zaczyna drążyć problem głębiej. To co zobaczył na własne oczy, nie dawało mu spokoju. Okazuje się, że część z tych dzieci są ofiarami handlu lub są pozostawione całkowicie same sobie. Próbuje za wszelką cenę stworzyć im namiastkę domu i zorganizować schronienie, ale właśnie wtedy musi uciekać do USA. To jednak nie koniec jego problemów... Muszę przyznać, że powyższa lektura poruszyła mnie dogłębnie i wywołała potok emocji oraz sporo przemyśleń. Całość napisana jest bardzo realistycznie, dzięki czemu jeszcze mocniej odczuwało się przesłanie autora. Mimo, że tematyka nie należy do lekkich i prostych, to jednak książka nie przytłacza i nie dołuje odbiorcę. Można nawet napisać, że niesie z sobą cząstkę optymizmu i dobroci a także budujący fakt, że na świecie jest jeszcze sporo dobrych ludzi, którzy widząc zło, reagują i nie przymykają oczu na to, co dzieje się wokół. Polecam serdecznie!!
Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<


„Złoty Most” Eva Voller

Wydawnictwo: Egmont
Wydanie polskie: 06/2013
Liczba stron: 440

Kilka miesięcy temu miałam przyjemność poznać książkę „Magiczna gondola” Evy Voller. Ta czarująca, tętniąca magią i niezwykłością opowieść zrobiła na mnie spore wrażenie, dlatego z utęsknieniem wyczekiwałam drugiego tomu. W końcu „Złoty Most” trafił w moje skromne progi i od razu zabrałam się za jego czytanie. Poznajemy dalsze losy nastoletniej Anny, która po przyłączeniu się do tajemniczego stowarzyszenia podróżników w czasie, wędruje między wydarzeniami z przeszłości i przestrzenią strzegąc historii. Wkrótce okazuje się, że jej ukochany utknął w XVII-wiecznym Paryżu. Dziewczyna wyrusza mu na pomoc, ale chłopak, który wcielił się w rolę muszkietera kardynała Richelieu, nie rozpoznaje jej. Zaczyna się walka o odzyskanie jego pamięci, ale po drodze do szczęścia czeka ich sporo niebezpieczeństw, zawiłych intryg, niemała dawka sekretów do odkrycia oraz mnóstwo zagadek do rozwiązanie. Klimat tej opowieści jest naprawdę niezwykły, co w połączeniu z pomysłową fabułą, szybką akcją i licznymi przygodami, tworzy wciągającą lekturę. Przygodowo-romantyczna oprawa dodaje całości smaczku. Poza tym autorka tworzy realistyczne postacie, barwnie opisuje paryskie zakamarki oraz splata romans ze szczyptę sensacji. Jeżeli przypadła wam do gustu pierwsza część, to i po kontynuację musicie sięgnąć. Polecam serdecznie!!
Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<


„Uczeń” Michael Hjorth, Hans Rosenfeldt

Wydawnictwo: Czarna Owca
Wydanie polskie: 05/2012
Liczba stron: 580

Lubicie kryminały, thrillery i powieści trzymające was w napięciu? Ja uwielbiam, dlatego nie mogłam oprzeć się serii napisanej przez skandynawski duet Michaela Hjortha i Hansa Rosenfeldta. Pierwsza część „Ciemne sekrety” była dla mnie przyjemnym zaskoczeniem, więc musiałam sięgnąć po kontynuację. „Uczeń”, bo taki tytuł ma drugi tom, trafił do mnie wczoraj i od razu musiałam się za niego zabrać. Gdy zaczęłam czytać, zatrzymałam się dopiero na ostatniej stronie:). Sebastian Bergman, główny bohater cyklu, to specjalista od seryjnych morderstw. Tym razem zostaje włączony w śledztwo prowadzone przeciwko brutalnemu zabójcy kobiet, który grasuje w Sztokholmie. Sposób działania sprawcy przypomina zbrodnie popełnione przez Edwarda Hinde, który jednak wciąż odsiaduje wyrok. Okazuje się, że policja ma do czynienie z naśladowcą. Co więcej, kolejne ofiary są w dziwny sposób powiązane z Sebastianem. Czyżby psychopata miał jakieś osobiste porachunki z policyjnym psychologiem? Nic więcej już nie zdradzę! Książkę pochłonęłam z zawrotną szybkością. Jest to zasługa dynamicznej akcji oraz ciekawej fabuły. Dopracowana, dobrze napisana pozycja, ze szczegółowo nakreślonymi wątkami, świetną kreacją bohaterów, zawiłą intrygą oraz licznymi zagadkami do rozszyfrowania to kolejne atuty.  Jeżeli lubicie mroczne, trzymające do końca w niepewności lektury, to nie będziecie zawiedzeni. Polecam serdecznie!! 
Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

32 komentarze:

  1. ,,Opiekunka grobów'' właśnie do mnie przyszła i będę ją na dniach czytać. Reszty nie znam, ale wydają się to być ciekawe pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej interesująco zapowiada się książka od Papierowego Księżyca, czyli "Mali książęta". "Ucznia" czytałam i również mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje tempo czytania jest niewiarygodne! :) Najbardziej zainteresowała mnie opowieść o sierocińcu.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Opiekunka grobów" i "Mali książęta" to książki które po twoich ocenach przypadłyby mi do gustu. Natomiast po Czarną Serię sięgam w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Czarnej Owcy bym Ci podkradła oraz ,,Mali książęta" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem z prezentowanych przyjemności książkowych dla siebie wybieram książkę "Mali książęta".Jeśli książka wzrusza i porusza, oraz skłania do przemyśleń to jest to coś dla mnie, bo tego właśnie szukam w książkach.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ,,Złoty most" też mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Złoty most mam już na półce, więc na pewno go przeczytam, lecz także zachęciłaś mnie do Mali książęta i Uczeń.

    OdpowiedzUsuń
  9. ,,Złoty most" też będę czytała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Dostatek" i "Mali książęta" bardzo mnie kuszą. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na oryginalne i nietuzinkowe lektury mam ochotę zawsze..."Dostatek" i "Mali książęta"- wyglądają nieźle. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Uczeń" to absolutny priorytet na mojej liście. Mam ochotę także na "Złoty most", chociaż najpierw muszę dorwać "Magiczną gondolę":)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Uczeń" na 100%, poszukam też "Opiekunki grobów" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żywy człowiek we wnętrzu wieloryba? Zaraz mi się Jonasz przypomniał. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Mali książęta" koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Opiekunka grobów" brzmi bardzo ciekawie, a "Magicznej gondoli", a tym bardziej "Złotego mostu" nie miałam jeszcze, niestety, okazji przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle recenzji w jednym poście ? ;D niektóre wydają się być interesujące ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Złoty Most i Opiekunka Grobów to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piszę się na kolejną książkę z Czarnej Serii

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawie. Na pewno sięgnę po którąś z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mali książęta i Złoty Most najbardziej wpadły mi w oko, oby i te pozycje wpadły mi w ręce, żebym mogła ja przeczytać zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Super książki czytałaś, najbardziej ciekawi mnie Złoty Most, sama będę miała okazję czytać tę książę i Uczeń, bo to moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dawno u Ciebie nie byłam i widzę, że nastąpiła znacząca zmiana tła. Świetny pomysł z tymi zmieniającymi się zdjęciami!
    Co do książek to "Mali Książęta" najbardziej mi odpowiadają. Dodaję do mojej listy bo widzę, że premiera dopiero w lipcu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. "Ciemne sekrety", "Uczeń", a 03 lipca ukaże się "Grób w górach". Z wielką chęcią przeczytam całą trylogię. Bardzo podoba mi się zmiana na blogu. Świetne zdjęcia. Nie mogę się napatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dostatek i Opiekunka grobów - te pozycje przemówiły do mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  26. "Dostatek" to chyba lektura dla mnie:) muszę się za nią rozejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Najbardziej interesującą książką wydają się być ,,Mali książęta". Postaram się ją w najbliższym czasie zdobyć;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Choć książka ma prawie 600 stron, to wcale mnie to nie zniechęca - wręcz przeciwnie. Jeśli trzyma w napięciu i jest nieprzewidywalna, to zdecydowanie jest to powieść dla mnie!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Z chęcią przeczytałabym Opiekunkę grobów. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jest w czym wybierać oj jest :)

    OdpowiedzUsuń
  31. chyba przeczytałabym wszystkie opisane pozycje :)

    OdpowiedzUsuń