Loading...

wtorek, 31 stycznia 2012

„Zemsta najlepiej smakuje na zimno” Joe Abercrombie


Wydawnictwo: MAG
Wydanie polskie: 01/2012
Liczba stron: 812
Format: 135 x 200 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788374802208

Zemsta. Jaka powinna być? Zimna, wyrafinowana, krwawa, bolesna? Ileż to określeń można przyporządkować słowu, które oznacza zapłatę i odwet za doznane krzywdy. Ten ciekawy motyw podejmuje Joe Abercrombie w swojej najnowszej książce „Zemsta najlepiej smakuje na zimno”. Początkowo dość nieufnie podchodziłam do tej pozycji, ale moje wątpliwości szybko się rozwiały już po kilku stronach...

Bohaterką jest Monzo Murcatto, najodważniejsza i najbardziej znana najemniczka, która pracuje dla księcia Orso. Tymczasem od kilkunastu lat krajem rządzi krwawa wojna, która sieje zniszczenie i śmierć. Dla zabójczyni to świetny czas na zarobek do czasu, kiedy to jej pracodawca postanawia się jej pozbyć. Kobiecie udaje się jednak przeżyć, ale z całego serca nienawidzi Orso i pragnie się na nim zemścić. Z pomocą przychodzi jej zawodowy pijak, seryjny morderca i barbarzyńca. Osobliwa grupka sporo namiesza, ale to dopiero początek, ponieważ mają oni wiele wrogów a ich śladem już zmierza szalenie niebezpieczny wysłannik Orso, który ma pozbyć się problemu jakim jest Monzo, raz na zawsze...

Mimo początkowych oporów co do tej książki, okazała się ona naprawdę ciekawą lekturą, od której nie mogłam się oderwać. Świetna kreacja bohaterów to duży atut, dzięki czemu ujmują oni czytelnika nietuzinkową osobowością i ciekawymi dialogami. Plus za mroczny klimat, zaskakujące sytuacje, niemałe napięcie oraz dynamiczną akcję. Autorce udało się umiejętnie połączyć wątki sensacyjne, kryminalne, fantastyczne, przygodowe i psychologiczne a to dopiero początek. Co więcej język jest przystępny a całość czyta się szybko, mimo dużej ilości stron. I jeszcze te widowiskowe walki, niewielka doza brutalności i krwawych scen.. Coś niesamowitego!!

„Zemsta najlepiej smakuje na zimno” to rozrywka na dobrym poziomie. Polecam wszystkim spragnionym wrażeń, ceniącym zawrotne tempo  i całą gamę osobliwych bohaterów. Warto przeczytać, zwłaszcza jeżeli nie lubicie się nudzić!!

Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

22 komentarze:

  1. Piękna okładka, co do treści to jestem zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię rozrywkę na dobrym poziomie, więc chętnie zapoznam się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zemsta. Motyw stary jak świat, ale zawsze ciekawy. Chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka przyciągnęła moja uwagę całkowicie-moje klimaty, wydawnictwo Mag też nie sprawiło mi do tej pory zawodu - swą recenzją zachęcasz - więc cóz mi pozostało ? Tylko przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieszczególnie na początku byłam ciekawa. Ale w sumie temat jest interesujący, a z tego co piszesz książka ma same plusy, więc chyba warto jej się bliżej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj do mnie przyszła i teraz się bardzo cieszę, że będę mogła ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się, czy nie wziąć jej do recenzji, ale ostatecznie zrezygnowałam, jakoś mnie nie przekonała - widać popełniłam błąd ;) Trzeba przyznać, że jej objętość powala - nie wiem, czy bym teraz znalazła czas na pochłonięcie takiej grubej księgi, ale może w wolnym czasie się skuszę, a co!

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz nie wiem jak wytrzyma aby jej nie przeczytać :D Z początku tez miałam lekkie opory tak jak Ty, ale swoja recenzją całkiem je rozwiałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem nie wiem....Ja się jeszcze zastanowię. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę, że Ci się podobało, bo wkrótce będę recenzować tę powieść :). Mam nadzieję, że i mi przypadnie do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Po raz kolejny kusząca recenzja !! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie jestem na finiszu. Bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej, jak Ty szybko czytasz!!! :D mam tę książkę w planach :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytanie tej książki mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  15. I znowu coś dla mnie. Wykończysz mnie finansowo:P:P

    OdpowiedzUsuń
  16. O, znalazłam coś dla siebie. Ostatnio myślałam o jakiejś pozycji z motywem zemsty no i proszę! Chyba dżemie we mnie ukryty dar jasnowidztwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Temat zemsty jest ciekawy, z chęcią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  18. akcja kojarzy mi się trochę z filmem sensacyjnym made in usa, dlatego raczej spasuje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie książki, oj lubię. Muszę zajść do księgarni i ją kupić, bo ostatnio coś opuściłem się w czytaniu. Pozdrawiam,
    ---robbi---

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka w moim guście. :) Recenzja dodatkowo zachęca, więc na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książkę mam jeszcze przed sobą, tylko zerknęłam na recenzję i cieszę się, że Ci się spodobała :) Ja jutro zaczynam czytanie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Otrzymałam egzemplarz recenzencki i czekam na ferie, żeby spokojnie przeczytać

    OdpowiedzUsuń