Loading...

środa, 29 lutego 2012

„Sekret jej oczu” Eduardo Sacheri


Wydawnictwo: Świat Książki
Wydanie polskie: 01/2012
Liczba stron: 272
Format: 135 x 215 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788377994948

Ostatnio zrobiło się dość głośno o książce „Sekret jej oczu” argentyńskiego pisarza Eduardo Sacheri. Wszystko przez nakręcenie filmu na podstawie tej powieści, który został nagrodzony Oscarem.  Nie bez znaczenia był również fakt licznych pochwalnych recenzji, które jeszcze mocniej kusiły, aby sięgnąć po książkę. I ta okładka... Po prostu musiałam ją przeczytać i przekonać się czy rzeczywiście jest taka niezwykła...

Nieco o treści... Bohaterem jest Banjamin Chaparro, emerytowany pracownik sądu, który w swojej karierze prowadził niejedną sprawę. Mając teraz więcej czasu zaczyna powracać pamięcią do trudnej rozprawy, która miała miejsce wiele lat temu. Dotyczyła ona okrutnego gwałtu i morderstwa na młodej dziewczynie. Cała sprawa dość mocno zawładnęła Benjaminem i właśnie teraz powróciła z zdwojoną siłą. Mężczyznę dręczy fakt, że sprawca mimo że został skazany uniknął kary. Bohater postanawia przelać na papier tę tajemniczą kwestie i tym samym rozliczyć się z demonami, które od tamtego czasu go nękają. Tymczasem innym wątkiem jest uczucie jakim Banjamin darzy Irene, kobietę z którą łączyła go praca. Wraz z nią i kolegą próbują rozwikłać zagadkę związaną z zabójstwem a przy okazji, zupełnie przypadkowo, odkrywa drzemiące w sobie uczucia, emocje i potrzeby. Jak potoczą się losy bohaterów? Czy rozgrzebywanie dawnego śledztwa będzie miało swoje konsekwencje? Koniecznie musicie przeczytać!

Czekałam z niecierpliwością na tę książkę i sporo sobie po niej obiecywałam. Najważniejsze jednak, że nie zwiodła się na historii stworzonej przez pisarza. Od początku wciągnęłam się w fabułę, która obfitowała w liczne ciekawe wątki. Całość jest dopracowana, przeszłość i teraźniejszość płynnie przechodzą w siebie, ale nie ma tu gubienia się w wydarzeniach. Postacie są nakreślone z dużą dozą swobody, napięcie nie opuszcza nas na krok a klimat jest mroczny i bardzo tajemniczy. Poza tym nie brakuje tu emocji i skrajnych uczuć, sporo tu także zagłębiania się w psychikę bohaterów oraz zaskakujących sytuacji. Nie sposób oderwać się od czytania, zwłaszcza że i język jest przystępny i łatwy w odbiorze.

„Sekret jej oczu” to powieść łącząca w sobie intrygę kryminalną, sensację, psychologiczną grę, jak i elementy obyczajowe. Dzięki tej różnorodności każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jest to opowieść o duchach minionych lat, bolesnych wyborach, życiowych zakrętach, jak i tragicznej zbrodni, której sprawca powinien doczekać się zasłużonej kary. Jeżeli liczycie na dobrą rozrywkę i niemałe refleksje, to zdecydowanie polecam tę książkę!!

Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

24 komentarze:

  1. Kiedy przeczytałam tytuł - bardzo ładny - pomyślałam, że to jakiś romans, ale widzę że fabuła jest trochę bardziej skomplikowana. Okładka rzeczywiście przyciąga wzrok! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... Dużo słyszałam o tej książce (zwłaszcza dobrego), ale nie jestem przekonana, czy przeczytać ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basia, skoro słyszałaś dużo dobrego o tej książce to nie ma co się wahać. Naprawdę warto przeczytać:)
      Pozdrawiam!!

      Usuń
  3. Chętnie przeczytałabym tę książkę. Oby wpadła mi w ręce kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam zamiar obejrzeć najpierw film, ale chyba najpierw zacznę od książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. I co ja mam z tobą z robić?! Obiecałam sobie, że nie będę przez jakiś czas kupowała książek, ale z każdą kolejną pozycją kusisz tak bardzo, iż ciężko się oprzeć. Podobnie jest i w tym przypadku. Szalenie mnie ciekawi owa książka.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja z kolei słyszałam tylko o filmie, a o książce nie.

    Brzmi ciekawie, tymczasem dodam do schowka na empiku, zobaczymy, co z tego wyniknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tytuł książki zapowiada coś bardzo obiecującego i tajemniczego. Zapada w pamięć, a do tego fabuła znakomicie się zapowiada. Kusisz...

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusi mnie zwłaszcza ta psychologiczna gra:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o książce, ale o filmie owszem. Zapowiada się naprawdę ciekawie, poza tym to romans, a ostatnio jakoś ciągle mnie do nich ciągnie. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę mam w planach na marzec. Muszę ją w końcu przeczytać. Zwłaszcza, że ostatnio leciał w Tv film na jej podstawie. Nie obejrzałam go - bo wolę najpierw przeczytać książkę. Zawsze tak robię. A teraz pluje sobie w brodę, że tak długo zwlekałam z ta pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szum wokół tej powieści, a raczej jej ekranizacji, mnie również zachęcił do lektury. Dodatkowo Twoja opinia potwierdza, że warto się z tą książką zapoznać. W najbliższym czasie postaram się zakupić egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ogromną ochotę na tę ksiażkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Połączenie kryminału i powieści psychologicznej daje świetna mieszankę :). Ta powieść działa mi na wyobraźnię, oj chce ją bardzo :).
    Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie tak mi się wydawało, że skądś kojarzę ten tytuł, a tu okazuje się, że pewnie wyłapałam w kinie :) Co do książki, jak znajdę czas, to oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kilka dni temu czytałam tę książkę i bardzo przypadła mi ona do gustu. Byłam niezmiernie ciekawa, jak się zakończy cała ta opowieść i w każdej wolnej chwili zaglądałam do powieści (ku niezadowoleniu towarzyszy). Bardzo wciągająca lektura! 8)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli tylko znajdę czas, to dam tej książce szansę. Lubię takie kryminalne historie i adwokatów. Powieściami psychologicznymi też nie gardzę. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam taką mieszankę gatunków. Chętnie bym sięgnęła po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  18. i kolejna ksiazka na którą mam wielką ochotę !!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Prezentuje się bardzo ciekawie :) Myślę, że z chęcią siegnę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Okładka średnio mi się podoba, ale Twoja recenzja to już całkowicie tak :) Zaciekawiłaś mnie. Mimo że teraz coraz gorzej u mnie z czasem, to mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tę książkę i przeczytać ją.

    OdpowiedzUsuń
  21. Opis na tylnej okładce "Ogrodu ciemności" też mnie zaciekawił, liczyłam na dobrą opowieść a tu takie rozczarowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ogród ciemności" zapowiadał się nieźle. szkoda. Za to polecam "Sekret jej oczu". Myślę, że tym razem będziesz zadowolona:)

      Usuń
  22. Mam zamiar ją nabyć, jestem jej strasznie ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń