Loading...

niedziela, 29 lipca 2012

„Innego życia nie będzie” Maria Nurowska



Wydawnictwo: W.A.B.
Wydanie polskie: 02/2012
Liczba stron: 224
Format: 125 x 195 mm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788377476413

Twórczość Marii Nurowskiej jest mi znana i przyznaję, że bardzo lubię książki tej autorki. Ostatnio w moje ręce wpadła kolejna powieść pt. „Innego życia nie będzie”. Już od pewnego czasu miałam na nią chrapkę i cieszę się, że w końcu nadarzyła się okazja aby przeczytać tę lekturę. O czym jest i czy przypadła mi do gustu? Zaraz uchylę rąbek tajemnicy:).

Kilka słów o treści... Przenosimy się do powojennej Polski, gdzie poznajemy dwójkę młodych bohaterów. Stefan to 24-letni chłopak, który obejmuje urząd wojewody w Szczecinie. Przed nim kariera polityczna i „wielkie” życie. Traktuje innych z wyższością, nie stroni od alkoholu a kobiety traktuje jak kolejne zdobycze. Jego sekretarką jest młodziutka, zaledwie 19-letnia Wanda, która podkochuje się w swoim „szefie”. Jej niewinna i ślepa miłość przyćmiewa jego wady, które przecież zawsze da się jakoś wytłumaczyć. Wkrótce para bierze ślub, ale nie układa się im najlepiej. Nie tylko zachowanie mężczyzny jest tu przyczyną. Teściowa, która od początku była przeciwna ich związkowi, również tu zawiniła. W końcu Wanda wraz z ich synem przenosi się do USA. Tymczasem mijają lata a do Polski wraca dorosły już potomek z prochami matki. Kilka dni wcześniej Stefan, obecnie zgorzkniały i cyniczny starszy mężczyzna, wrak człowieka, otrzymuje pamiętnik żony, który zdecydowanie zmieni jego spojrzenie na siebie i wszystko wokół....

Tak jak przypuszczałam, książka bardzo mi się spodobała. Lektura wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Fabuła jest ciekawa, barwna i łatwo się wczuć w klimat powieści. Co więcej, okres powojenny, czasy komunizmu i PRL-u, zmiany w Polsce i różne nastroje wśród społeczeństwa udało się świetnie przedstawić. Sylwetki bohaterów również zasługują na wzmiankę. Autorka wykreowała konkretnych i bardzo prawdziwych bohaterów, znacznie się od siebie różniących. On był zaaferowany pacą, karierą i prestiżem. Pieniądze liczyły się coraz bardziej. Ona natomiast to dziewczyna żyjąca ideałami i niewinnie patrząca na świat, który z niewinnością nie miał nic wspólnego. Zderzenie tych dwóch „światów” nie przeszło bez echa, co doskonale jest widoczne w książce. Język nie jest trudny a całość czyta się dość dobrze. 

„Innego życia nie będzie” to powieść, która z pewnością wywoła liczne emocje i skłoni do głębszych przemyśleń. To książka o wzajemnych krzywdach, trudnych decyzjach, zadanych ranach, bolesnych słowach i czynach, które nie tak łatwo zapomnieć i wymazać z pamięci. To także opowieść o starości, rozliczeniu z przeszłością, pogodzeniu się z samym sobą i bliskimi. Polecam serdecznie!!

Moja ocena
 >>>> 5 / 6 <<<<

23 komentarze:

  1. Chyba jestem jedyną osobą, która nie przeczytała żadnej powieści tej autorki. Muszę szybko to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi ciekawie :)
    kolejna książka do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się czy to aby książka dla mnie... no cóż, nie dowiem się póki nie przeczytam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedną z książek pani Nurowskiej i podobał mi się jej styl, więc może i na tę się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, a mam wrażenie, że może być interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mnie, lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się bardzo ciekawie. Z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No okeeej, może się skuszę ;) Choć zawsze jest to małe "ale" gdy czytam, że recenzowana książka jest napisana przez polskiego autora...

    OdpowiedzUsuń
  9. O rety! Koniecznie muszę ją przeczytać. Zaciekawiłaś mnie tą recenzją.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze słyszę o tej autorce, tzn. może coś obiło mi się o uszy, ale nie kojarzę... A szkoda, bo książka wydaje się warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję, że tło powieści jak i jej emocjonalna strona mogą mnie bardzo zainteresować i przypaść do gustu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie już sam tytuł skłania do przemyśleń... Po książkę raczej nie sięgnę, bo tematyka nie moja, ale w sumie kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm...brzmi bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie tą książką i to bardzo! Muszę się za nią rozejrzeć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z Nurowską nie zawsze mi po drodze, ale kiedyś zaryzykuje i sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł + czas akcji to dokładnie to, co lubię... okładka już trochę mniej :) Mam nadzieję, że książka wpadnie mi w ręce!

    OdpowiedzUsuń
  17. O, kolejna powieść Nurowskiej u Ciebie :) Zazdroszczę. Cenię sobie tę pisarkę i z pewnością sięgnę po 'Innego życia nie będzie".

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo lubię powieści tego typu, po Inne życie też chętnie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawa propozycja, aż korci, aby pzreczytać, ale zastanawiam sie, czy pzrez to nie wejde na inny poziom doznań, tak różny od tego, na którym jestem teraz...

    OdpowiedzUsuń
  20. nie ma co sie bać, po prostu zanóż się w lekturę

    OdpowiedzUsuń