Loading...

środa, 21 listopada 2012

„Czy było warto? Odyseja dżinsowych Kolumbów” Liliana Arkuszewska


Wydawnictwo: Novae Res
Wydanie polskie: 07/2012
Liczba stron: 508
Format: 155 x 235 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788377224113

Od jakiegoś czasu na półeczce mojej biblioteczki stała książka „Czy było warto? Odyseja dżinsowych Kolumbów” Liliany Arkuszewskiej. Nie miałam jej w planach, ale trafiła do mnie przez przypadek, więc postanowiłam dać jej szansę, zwłaszcza że okładkowy opis oraz poruszana tematyka były ciekawe.

Na początku lat 80-tych sporo Polaków wyjechało z ojczyzny w poszukiwaniu lepszego miejsca do życia. W tamtych czasach nasz kraj przeżywał niemały kryzys, więc braki towarów na półkach, niepewna sytuacja polityczna i życiowa społeczeństwa dawała się wszystkim we znaki . Wiele osób postanowiło opuścić Polskę, ale nie wiedzieli czego mogą się spodziewać poza granicami i tego, jak wygląda życie na emigracji. Bohaterką i autorką jest Liliana, która po początkowej niechęci do wyjazdu, w końcu wyrusza na podbój innych krajów. Jako czytelnicy prześledzimy jej burzliwe losy, wzloty i upadki, kolejne miejsca pobytu i ciągłe szukanie swojego miejsca. Po drodze wstąpimy do Paryża, będziemy przedzierać się przez amazońską puszczę, podziwiali piękno Limy aż trafimy do Kanady. Po drodze spotkamy innych Polaków i poznamy także ich historię...

Książka niezła, taka życiowa i prawdziwa, choć czegoś mi w niej brakuje. Myślę, że autorka na siłę chciała zmieścić w tej pozycji jak najwięcej wątków, osób, przeżyć, co czasami przyprawiało o znużenie. Mimo to, nie mogę odmówić tej historii pewnej dozy magii i niezwykłości zaklętej w codziennych zmaganiach na emigracji oraz trudom i przeciwnościom życia daleko od ojczyzny. Tak czy inaczej książka opisuje codzienne życie, drobne smutki i radości, wyzwania i przygody, jakie czekają na śmiałków próbujących swych sił poza Polską. Wszystko opisane barwnie i ciekawie a emocje i wzruszenia cały czas będą nam towarzyszyć.

„Czy było warto? Odyseja dżinsowych Kolumbów” to książka podróżnicza, literatura faktu oraz powieść przygodowa i psychologiczna w jednym. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, zwłaszcza że autorka porusza tu aktualne zagadnienie a wielowątkowość i osobiste zwierzenia z pewnością dodają całej opowieści smaczku. Polecam:)

Moja ocena   
>>>> 4,5 / 6 <<<<

8 komentarzy:

  1. Kiedy Ty to wszystko czytasz ? Podziwiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak się zastanawiam kiedy :D No ale pozycje świetna =3

      Usuń
  2. Jakoś nie przemawia za mną t pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być naprawdę bardzo ciekawa, aczkolwiek do tej pory jeszcze o niej nie słyszałam. Niemniej strasznie mnie do niej ciągnie, szczególnie okładka jest wręcz cudowna. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba tym razem nie zdecydowałabym się na lekturę. Jak sama piszesz... czegoś w niej jednak brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka z moich znajomych wyjechało za pracą zagranicę. Pewnie by ich ta książka zainteresowała.
    Pozdrawiam,
    ---robbi---

    OdpowiedzUsuń
  6. Temat rzeczywiście trochę z pogranicza literatury faktu i podróżniczej - coś w sam raz dla mnie i nawet mam książkę o tej samej tematyce (Londyńczycy), ale jeszcze jej nie czytałam :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno tu nie zaglądałam i muszę przyznać, że szablon mnie zachwycił. Niby taki zwykłe, ale akcent zimowy bardzo mi się spodobał.
    Książką nie jestem zainteresowana. Podoba mi się tytuł, jednak to raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń