Loading...

piątek, 23 listopada 2012

„Mechaniczny Książę” Cassandra Clare



Wydawnictwo: MAG
Wydanie polskie: 05/2012
Liczba stron: 496
Format: 135 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788374802499

Całkiem niedawno miałam przyjemność zapoznać się z twórczością Cassandry Clare. Muszę przyznać, że „Mechaniczny Anioł”, czyli pierwszy tom serii Diabelskie Maszyny zrobił na mnie spore wrażenie, dlatego zachęcona swoim tak pozytywnym odbiorem zabrałam się za kontynuację, czyli pozycję „Mechaniczny Książę”.

Kilka słów o treści... Jest to drugi tom, więc postaram się nie zdradzać istotnych szczegółów dla czytelników, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z tym cyklem. Wspomnę jednak, że akcja książki rozgrywa się w wiktoriańskim, skąpanym w mroku Londynie. Dzieją się tam rzeczy, od których włos jeży się na głowie a złowrogi nastrój, niepewność, podziemia i kanały skrywające dziwne i niebezpieczne istoty oraz grasujący Łowcy Nocy to tylko przedsmak czekających nas wrażeń. Tess, nastoletnia dziewczyna wkracza w ten ponury świat, aby odnaleźć brata. Wpada w kłopoty, ale po licznych wyzwaniach i pokonaniu wielu przeszkód w końcu jest bezpieczna. To jednak tylko pozory, ponieważ osoba, która sprawuje opiekę nad Tess i ją chroni, może niedługo zostać odsunięta od władzy. A wtedy bohaterka ponownie będzie musiała samotnie walczyć o przetrwanie. Pojawia się kolejny problem. Jej serce bije mocniej do dwóch męskich osobników, ale czy można im ufać? Którego wybierze i czy będzie to trafny wybór? Co się jeszcze wydarzy i czego ważnego dowie się dziewczyna o świecie, w którym przyszło jej żyć?

Kiedy przeczytałam pierwszą część, byłam zdziwiona, że książka tak bardzo mi się spodobała. Nie mogłam oderwać się od lektury, a potem zapragnęłam od razu sięgnąć po kontynuację. Jak się okazało, ten tom jest nawet lepszy niż poprzedni! Nie mam pojęcia  dlaczego cykl tak bardzo przypadł mi do gustu, ale cieszę się, że mogłam go poznać. Baśniowa, magiczna aura jaka spowija całą opowieść, wtrącenie wątków paranormalnych oraz liczne tajemnice i zagadki to zaledwie początek. Fabuła jest naprawdę pomysłowa i trzyma czytelnika w niepewności, nie pozwalając oderwać się od czytania. Bohaterowie to kolejny atut, ponieważ są żywi, pełnowymiarowi, plastycznie ukazani. Łatwo wczuć się w ich położenia i problemy z jakimi muszą się zmagać. Co więcej, język jest prosty i przyjemny w odbiorze a podczas lektury towarzyszyć nam będzie sporo emocji, niemałe napięcie oraz niesamowity klimat! Muszę szybko dorwać trzeci tom:).

„Mechaniczny Książę” to druga część trylogii, która zrobiła na mnie świetne wrażenie. To opowieść o magii kłamstwa, niebezpiecznych sekretach, ciążącej klątwie, ale także o miłości i przyjaźni. A w tle  XIX-wieczna, wiktoriańska Anglia... Polecam serdecznie!!

Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

13 komentarzy:

  1. Mimo to, że zwykle czytuje innego rodzaju książki, to zamierzam sięgnąć po tą trylogię, bo jakoś mnie ciekawi - nawet nie wiem czemu;p.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jestem pewna czy to książka dla mnie, ale może po tylu pozytywnych opiniach zapoznam się chociaż z jedną częścią. A noż mi się spodoba? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciągnie mnie do tej książki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie, chyba czytałem ostatnio podobną książkę tylko tam był wkreślony jeszcze wątek kryminalny;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi było się trudno wczytać w ten cykl, ale jak już go rozpoczęłam, to nie miałam ochoty by się od niego oderwać. MAm nadzieję, ze autorka zaplanowała jeszcze kilka książek, które będą składać się na tę książkę. A już niedlugo ekranizacja I tomu Darów Anioła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Powinnaś zapoznać się z serią "Dary anioła" tej autorki. Co prawda akcja serii dzieje się współcześnie ale też są w niej Łowcy.

    I zgadzam się, że "Mechaniczna Książę" jest jeszcze ciekawsza niż pierwsza część serii. Już nie mogę się doczekać "Mechanicznej Księżniczki".

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tej serii jedna mam na półce, i trochę gubię się w kolejności, ale jak z bratanica uzbieramy więcej, to na pewno się za nią wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że tak Ci się spodobała, też uważam, że książka jest rewelacyjna! Podobnie jak reszta twórczości Clare :> Warto sięgnąć po "Dary anioła" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam u siebie na półce powyższą książkę, ale jeszcze jej nie czytałam, ponieważ tak się akurat złożyło, że nabyłam 2 tom nie mając pierwszego. Muszę zatem uzupełnić moje braki w owej serii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostałam zachęcona do przeczytania tej książki. Nie ma nic lepszego niż dobra lektura w długie zimowe wieczory. Lubię fantastykę z elementami grozy - a na to mi wygląda, wiec na pewno po nią sięgnę.
    Gratuluję bloga. Był taki o książkach potrzebny.
    pozdrawiam
    www.rodzinka-cafe.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Pokochałam trylogię "Diabelskich maszyn" i w ogóle polubiłam ich autorkę właśnie po lekturze tego tomu :D Już nie mogę się doczekać kolejnej części :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest świetna! Polecam również serię dary anioła tej samej autorki. Diabelskie maszyny są opowieścią o przodmach bohaterów darów anioła

    OdpowiedzUsuń