Loading...

wtorek, 14 grudnia 2010

„Stulecie chirurgów” Jurgen Thorwald


Wydawnictwo: Znak
Wydanie polskie: 09/2008
Przekład: Karol Bunsch
Liczba stron: 560
Format: 144 x 205 mm
Oprawa: twarda
Cena z okładki: 44 zł


Będąc prawie już lekarzem nie mogłam odmówić sobie przyjemności przeczytania książki, gdzie od podstaw mogłam prześledzić początki tej fascynującej dziedziny, zobaczyć jej korzenie i stopniowo poznawać kolejne odkrycia... Jako studentka nie zastanawiałam się zbytnio nad tym jak dawniej radzono sobie z tak podstawowymi przypadłościami jak operacja wyrostka robaczkowego czy złamanie ręki. Dopiero gdy sięgnęłam po tę książkę wkroczyłam w niezwykły świat medycyny, która jednocześnie hipnotyzuje i wciąga przez swą niezwykłość oraz szokuje brutalnością...

Książkę czyta się bardzo dobrze, choć niektórych może ona nieco przestraszyć. Wiele w niej bólu, cierpienia, krwawych scen oraz opisów operacji, co nie każdemu może odpowiadać.. Dokładnie opisuje różne, często drastyczne, metody które miały przynieść ulgę w chorobach, ale czasami sam sposób leczenia był gorszy i bardziej niebezpieczny od  tych chorób. Mimo studiów sama z przerażeniem zagłębiałam się w szczegóły tych wszystkich paramedycznych praktyk i cieszyłam się w duchu, że żyje w XXI wieku.

Podsumowując polecam tę książkę ludziom o mocnych nerwach, którzy nie boją się stawić czoła najgorszym ludzkim koszmarom – bólowi, cierpieniu, bezradności czy też śmierci. Książka na pewno warta uwagi, aby docenić aktualną służbę zdrowia i złożyć hołd ludziom, którzy przyczynili się do rozwoju obecnych metod leczenia. To dzięki nim i ich odkryciom możemy dziś nieść pomoc nie budząc trwogi i przerażenia. Pozdrawiam :)

 

Moja ocena

>>>>>>  5 / 6  <<<<<<<

8 komentarzy:

  1. Czyli książka zdecydowania dla przyszłych lekarzy;) Niech wiedzą, z czym przyjdzie im się borykać... Jako mól książkowy nie-lekarz wybieram lżejsze tematy:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. lekarzem nie jestem ale takie książki uwielbiam :D zaraz dopisze ją do swojej medycznej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie interesują mnie te tematy ^^.

    OdpowiedzUsuń
  4. Inez - książka także dla nie-lekrzy choć oczywiście nie każdemu się spodoba :) Temat rzeczywiście nie należy do łatwych i przyjemnych..

    Varia - książka godna polecenia, ale trzeba przygotować się na "mocne uderzenie" :) Poza tym dla osób lubiących medyczne wątki - idealna :D

    Patsy - tak jak pisałam, nie każdy lubi taką literaturę, ale warto zerknąć choćby z ciekawości ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No raczej nie dla mnie, ale kto wie moze kiedys najdzie mnie taka tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię takie.. "nieprzyjemne" książki. postaram się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro studiujesz medycynę to musiało być dla ciebie ciekawe. Chociaż przedstawiłaś tę książkę w taki sposób, że i ja mam na nią ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń