Loading...

wtorek, 10 maja 2011

"Gdzie indziej" Gabrielle Zevin



Wydawnictwo: Initium
Wydanie polskie: 11/2010
Liczba stron: 240
Format: 130 x 200 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788362577033

„Gdzie indziej” Gabrielle Zevin to książka, w której śmierć i życie nabierają zupełnie innego znaczenia. Zaciekawiła i spodobała mi się okładka, opis, więc jak tylko książka wpadła w moje łapki, z przyjemnością zaczęłam czytać. Muszę przyznać, że ponownie wydawnictwo Initium pozytywnie mnie zaskoczyło. Oby tak dalej:).
Jest to opowieść o Elizabeth, piętnastoletniej dziewczynie, która stała się ofiarą wypadku samochodowego. Po swojej śmierci trafia do miejsca zwanego Gdzie indziej. Czy jest to Niebo? A może Czyściec? Hmm… To raczej stadium przejściowe, w którym zamiast starzeć się mieszkańcy młodnieją i to dosłownie. Na dodatek mogą porozumiewać się ze zwierzętami i od czasu do czasu podglądać żyjącą rodzinę i znajomych. Liz wie, że nigdy już nie będzie mieć męża czy dzieci, nie rozpocznie studiów a jej życie-nieżycie zupełnie się teraz zmieni. Przerażona, pogrążona w tęsknocie i depresji próbuje radzić sobie z uczuciami i zaistniałą sytuacją. Łącznikiem ze światem żywych jest Taras Widokowy, który pozwala obserwować swoich bliskich żyjących na Ziemi.
Autorka opisała nie tylko ciekawą historię, ale poruszyła szereg problemów i interesujących wątków. Akceptacja siebie i zupełni innych warunków egzystencji, relacje międzyludzkie, próba odkupienia win, narodziny nadziei czy przemyślenia na temat życia i śmierci. I to wszystko bez lukrowych opisów, słodkich określeń czy płytkich wzruszeń. To lektura bardzo interesująca, w której jeżeli tylko mamy ochotę, możemy znaleźć liczne wskazówki i wiele więcej…
Muszę przyznać, że pisarka w niecodzienny i oryginalny sposób przedstawiła śmierć i to, co po niej się dzieje. Pomysłowość i realizacja świetna. Bohaterowie są przedstawieni w interesujący i barwny sposób a język jest lekki i przyjazny, przez co książkę czyta się bardzo szybko.  
„Gdzie indziej” to pozycja specyficzna i mająca w sobie trudne do zdefiniowania „to coś”, co czyni ją wyjątkową. Polecam ją każdemu, bowiem zarówno młody pasjonat książek, jak i dojrzały czytelnik znajdzie tu coś dla siebie. To po prostu ciepła opowieść, która chwyta za serce i zmusza do refleksji. Pozdrawiam!
Moja ocena:
>>>>> 5- / 6 <<<<<

18 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie. Lubię literackie wyobrażenia zaświatów, zawsze ciekawa jestem, jak widzi niebo ktoś inny. W moim pewnie byłoby dużo książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jestem szczęśliwa, bo wczoraj listonosz właśnie przyniósł mi ,,Gdzie indziej'' i według twojej recenzji, wiem, że warto ja przeczytać , bo zapowiada się ciekawie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę znam:) Czytałam już jakiś czas temu i bardzo mi się podobała;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również zaciekawiłaś... Ciekawa fabuła!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że książka w tonie podobna nieco do "Nostalgii anioła". Koniecznie muszę ją przeczytać!!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co się dzieje po śmierci? Wiec coś dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  7. życie i śmierć podane w nietypowy sposób - znowu coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, a ja błędnie spodziewałam się innej treści, typowego czytadła. Miło się rozczarowałam i z chęcią przeczytam :)
    Zdradź proszę, to smutna, nostalgiczna historia?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za komentarze i wpisy:). A książkę polecam serdecznie:)).

    Kinga - nic nie zdradzę:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli „Gdzie indziej” choć w części porusza jak "Nostalgia anioła", to z pewnością jest to książka dla mnie. Lubię taki rodzaj refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Poluję na nią już od jakiegoś czasu. Strasznie chciałabym ją przeczytać, więc chyba będę musiała bardziej się postarać... ;) Zapowiada się ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaintrygowała mnie fabuła, a Twoja recenzja sprawiła, że nie wyobrażam sobie nie przeczytgania tej ksiązki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwykle zacznę od okładki - to jest coś co z reguły przykuwa moje oczy - i tutaj się udało. Okładka ma fajne, ciepłe kolory i z pewnością sięgnęłabym po książkę, żeby dowiedzieć się o czym jest. Ale nie muszę, bo mam Twoją recenzję.
    Czyli mimo tego, że bohaterką jest 15-to letnia dziewczyna, książka nadaje się do czytania i dla młodych jak i dla starszych ? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kasandro, jakbyś mi jeszcze mogła powiedzieć w skrócie jak udało Ci się nawiązać współpracę z tak wieloma wydawnictwami? I ja, jako początkująca blogowiczka mam jakieś szanse na nawiązanie współpracy, czy powinnam raczej poczekać :)?
    Zastanawiałam się nad tym, a skoro będę miała wakacje = będę miała dużo czasu, a nie chcę zbankrutować na książkach :D Co naprawdę mi grozi!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki kochani za wpisy:))). Książkę polecam serdecznie. Jest naprawdę genialna:). Pozdrawiam!!

    miqaisonfire - jak najbardziej czytelnik w każdym wieku znajdzie tu coś dla siebie. A co do wydawnictw, to jest to indywidualna sparawa. Myślę, że nie ma znaczenia czy jesteś początkującą blogerką, więc warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio polubiłam książki o życiu po śmierci, więc tą też jestem jak najbardziej zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie klimaty :)
    A po przeczytaniu "Zawsze przy mnie stój",która mnie zchwyciła,gdzie też jest mowa o świecie"gdzie indziej"po tę książkę też sięgnę napewno.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się ciekawie :). Wpisuję na listę do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń