Loading...

niedziela, 22 maja 2011

Tuwimowe wierszyki, bajki i opowieści...

:))
Nadeszła niedziela , piękna i słoneczna. Dla większości osób pracujących w ciągu tygodnia jest dniem odpoczynku i możliwością poświęcenia większej uwagi swoim pociechom.  Jak przyjemnie i pożytecznie spędzić czas z maluchami? Oczywiście najlepsze będzie wspólne czytanie i słuchanie bajeczek, wierszy i opowieści. Nie tylko zbliża to rodziców i dzieci, ale daje pewności że nasze szkraby prawidłowo się rozwijają, produktywnie spędzają wolny czas a jednoczenie się nie nudzą:)). Poniżej przedstawiam dwie propozycje książeczek Juliana Tuwima. Obie są przepiękne i zachwycają i treścią, i grafiką. Zapraszam serdecznie!!

 "Wiersze i wierszyki dla najmłodszych" Julian Tuwim

Wydawnictwo: Wilga
Liczba stron: 32
Format: 220 x 220 mm
Oprawa: twarda

„Wiersze i wierszyki dla najmłodszych” to zbiór krótkich wierszyków dla małych czytelników. Zarówno dwuletni szkrab, jak i siedmiolatek zrozumieją tekst i zainteresują się wnętrzem. Znajdziemy tu takie znane bajeczki jak „Abecadło”, „Bambo”, „Okulary” czy ”Idzie Grześ”. Łącznie szesnaście najbardziej znanych wierszyków, które każde dziecko z przyjemnością będzie wspominać przez wiele lat. Ilustracje, piękne i kolorowe, dostosowane są do młodszych dzieci i pobudzają ich wyobraźnię. Długość wierszyków została tak dobrana, że stanowią one idealny wybór jako bajeczka przed snem lub przed południową drzemką. Nie za długie, nie za krótkie, będą niezwykłą ucztą dla chłonnego wrażeń szkraba i z pewnością umilą mu czas.
Warto wspomnieć również o twardej, puchatej, przyjemnej w dotyku okładce. Także strony są usztywniane, co jak dobrze wiemy w przypadku kilkulatków jest bardzo ważne. Dzięki temu książka przetrwa wiele lat i będzie wyglądać jak nowa. Polecam serdecznie wszystkim szkrabom i ich rodzicom. Pozdrawiam!!
Moja ocena
>>>> 6 / 6 <<<<
____________________________________________________________

"Wiersze dla dzieci" Julian Tuwim
Wydawnictwo: Wilga
Liczba stron: 32
Format: 210 x 260 mm
Oprawa: twarda

„Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima to kolejny tom Platynowej Serii zawierający jedenaście wierszy należących do kanonu literatury dziecięcej. Któż z nas nie słyszał o utworze „Lokomotywa”, „Rzepka” czy „Słoń Trąbalski”? Z pewnością i nasze pociechy powinny znać te bajki. Oprócz wiecznych i znanych wszystkim tekstom, na uwagę zasługuje również szata graficzna. Piękne, soczyste kolory i genialnie nakreślone rysunki wzbudzają zachwyt u młodszych i starszych dzieci..
Patryczek, jak przystało na mężczyznę, od razu zainteresował się pierwszym wierszykiem, czyli „Lokomotywą”. Nie mógł się napatrzeć i nasłuchać tej bajeczki a jego wzrok cały czas biegł w stronę licznych wagonów. Trzeba mu było czytać ją w pętli, ponieważ inaczej się złościł. Cóż.. Nawet prawie trzyletnie dzieci mają już swoje mniej lub bardziej ulubione bajeczki:))

Jestem pod wrażeniem ilustracji wykonanych przez  Macieja Szymanowicza. Dzięki nim książka ta będzie idealna dla młodszych, jak i starszych czytelników. Osobiście sama też świetnie się bawiłam podczas czytania tych bajek. Po prostu są ponadczasowe a taka piękna grafika, tylko podkreśla ich urok i ponadczasowy czar:)
Wspaniała książka dla każdego dziecka  i z pewnością świetny pomysł na prezent. Gorąco zachęcam po sięgnięcie właśnie po te wydanie. Pozdrawiam!!
Moja ocena
>>>> 6 / 6 <<<<

11 komentarzy:

  1. Pierwszą mam i jest świetna:) Wygląda na to, że i druga powinienem sobie załatwić:) Wierszyki to świetna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pamiętam jak mama mi czytała LOKOMOTYWĘ, kiedy byłam mała... choć już wyrosłam z takich książeczek, to z pewnością spodobają się one moim kuzynom

    OdpowiedzUsuń
  3. ale piękne, koniecznie muszę kupić na dzień dziecka te książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam mała, UWIELBIAŁAM wiersze dla dzieci :) Do dnia dzisiejszego pamiętam wiele z nich. Piękne wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokuszę się o stwierdzenie, iż "Nie mów nikomu" może okazać się Twoją ulubioną pozycją Cobena. Jeśli chodzi o wiersze, to jako dziecko kochałam te Tuwima i Brzechwy, ogromnie kochałam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wpisy:)). Gorąco zachęcam do tych książeczek. Klasyka i to w pięknych wydaniach:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Tobie już będę wiedziała co powinnam kupić młodszej kuzynce ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wierszyki Tuwima bardzo przyjemnie kojarzą mi się nie tylko z własnym dzieciństwem, ale także mojej córki. Fajnie tak sobie przy nich powspominać!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tuwima to ja mam akurat w domu pod dostatkiem. Cóż jednak z tego, skoro moja siostra woli oglądać Toma i Jerrego, Było sobie życie, albo bajki Disneya? A jak już książki, to TYLKO te, które już zna na pamięć?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale te dzieci mają wygodę :D "za moich czasów..." no dobra, nie będę przesadzała. Ale "wiersze dla dzieci" Tuwima są świetnie wydane, naprawdę ;)

    OdpowiedzUsuń