Loading...

wtorek, 5 lipca 2011

"Jutro 2" John Marsden



Wydawnictwo: Znak
Wydanie polskie: 06/2011
Liczba stron: 272
Format: 145 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788324016389

Po przeczytaniu książki „Jutro” będącej pierwszą z siedmioczęściowego cyklu wiedziałam, że muszę sięgnąć po kontynuację. Historia tak mnie wciągnęła, że z niecierpliwości zacierałam ręce i czekałam kiedy nadarzyła się okazja, aby poznać dalsze losy bohaterów. W końcu się udało i od razu zabrałam się za czytanie, choć oczywiście obawiałam się czy autor utrzymał poziom pierwszej części. Całe szczęście moje obawy były bezpodstawne, ponieważ „Jutro 2” mnie nie zawiodło.

Po przeczytaniu pierwszej części cyklu pojawiło się wiele pytań. Jak to jest kiedy spokojne życie, dobrze znani Ci ludzie i miejsce nagle przestają istnieć? Kiedy wszystko wywraca się do góry nogami i musisz radzić sobie sam lub wraz z grupką ocalałych osób? Z pewnością nie jest to proste i przyjemne. Trzeba ryzykować, szybko stać się dorosłym i odpowiedzialnym nie tylko za siebie, ale także za los innych. Zarówno w pierwszej jak i w drugiej części jest to znakomicie wyeksponowane.

W „Jutro 2” poznajemy kolejne losy grupy bohaterów, ale tym razem uszczuplone o dwie osoby. Niestety Ellie i jej znajomi nie wiedzą co się dzieje z pozostałą dwójką przyjaciół, ale są świadomi, że muszą walczyć i nie poddawać się. Na dodatek z radia dowiadują się, że świat pogodził się z inwazją i żyją dalej swoim życiem... Młodzi ludzie ponownie muszą sobie radzić z samotnością, strachem przed kolejnym dniem, śmiercią i silnymi emocjami. Czy dadzą sobie radę? Z pewnością każdy z bohaterów na swój sposób  zacznie analizować rzeczywistość a niektórzy pod wpływem traumatycznych wydarzeń z pewnością się zmienią. Czy na lepsze?

Tak jak w poprzedniej części, także i tu będzie się działo. Nie zabraknie napięcia oraz nieprzewidywalnych zwrotów akcji a fabuła z pewnością ponownie Was wciągnie. Na dodatek pojawią się kolejne kłótnie, zwady a atmosfera zrobi się coraz cięższa, ponieważ wszyscy są już zmęczeni zaistniałą sytuacją. Co się jeszcze wydarzy? Jedno jest pewne. Nie będziecie się nudzić:)

„Jutro 2” to drugi tom serii o grupce bohaterów, którą polecam zarówno młodzieży, jak i osobom dorosłym. Książka zawiera uniwersalne przesłanie oraz podejmuje liczne wątki, takie jak relacje międzyludzkie, miłość, zachowanie w skrajnych sytuacjach, odwaga, ból czy próba zrozumienia otaczającego świata. Już nie mogę się doczekać kolejnej części i mam nadzieję, że będzie równie emocjonująca. Polecam i pozdrawiam!!


Moja ocena
>>>> 5 / 6 <<<<

24 komentarze:

  1. Mi bardzo się podobała druga część o wiele lepsza od pierwszej i też z niecierpliwością czekam na kolejną serię ,,Jutra''.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na półce czeka pierwsza część, ale wiem, że sięgnę po najszybciej niż zamierzałam, a "2" na liście zakupów :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpiszę na listę. Zapowiada się ciekawie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. cyrysia - ta seria jest świetna i jak myślę, że ma się pojawić łącznie siedem części, to aż sama się do siebie uśmiecham:))

    Taki jest świat - w takim razie życzę przyjemnego czytania i możesz spokojnie kupować już drugą część:))

    Maruda007 - bardzo się cieszę i myślę, że nie będziesz zawiedziona:)). Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza część dopiero przede mną, więc tu się jeszcze w żadną stronę nie zadeklaruję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałem pierwszej części, ale tak czy inaczje to nie moje klimaty :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że ta seria ma aż 7 części ;o Muszę przeczytać najpierw pierwszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaje się bardzo ciekawa :) przeraża mne tylko iloś książek pod katem finansowym. Z drugiej strony lubie ksiązki wielotomowe, bo jak kończe jedną, to mogę zabrać się za kolejną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I okładki mi się b. podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przeczytać.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu dopaść tą serię, bo zeświruję. Jednak żadna księgarnia blisko mnie nie zamówiła tych książek. I jak ich tu nie zabic?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak znajdę to przeczytam :) Poluję na pierwszą część tego cyklu od pewnego czasu w bibliotece, jednak jakaś bardzo mądra osoba przetrzymuje tą książkę w nieskończoność ;P Może się kiedyś doczekam ;) Pozdrawiam! skarbnicaksiazek.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Po zachwycie pierwszą częścią na pewno przeczytam i tą ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam pierwszej cześć, chociaż na książkę mam ogromna ochotę. "Jutro 2", na pewno kiedyś wskoczy na warsztat :-). Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam pierwszą część, więc po drugą też zapewne sięgnę :)
    Nie miałam pojęcia, że będzie ich jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na mnie pierwsza część czeka na półce, mam nadzieję, że się za nią zabiorę niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam obie części i jestem nimi zachwycona! Naprawdę ciekawa seria.;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaaaa... Jak mogłaś mi to zrobić? ;(
    Szukam jej żeby taniej kupić, ale nie mogę znaleźć... A z tego co widzę to się dzieje...

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam pierwszą część, która bardzo mi się podobała. Jak będę miała okazję to i po tą sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Już miałam sięgnąć, ale SIEDEM CZĘŚCI? Ech, już mi przeszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałem pierwszą część i byłem nią zachwycony. Ta seria jest świetna. Z niecierpliwością czekam, kiedy uda mi się zdobyć egzemplarz "Jutro 2". Ten cykl ma w sobie coś, co wyróżnia go od innych...jest naprawdę super!
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Do mnie niedawno dotarła przesyłka z pierwszą częścią. Nie wiem kiedy ja zdążę te wszystkie książki przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie miałam zielonego pojęcia, że Jutro ma swoją kontynuację w postaci drugiej części!
    Wprawdzie pierwszej nie czytałam, ale po przeczytaniu masy pozytywnych recenzji mam ogromną ochotę sięgnąć po tamtą książkę.
    No i jeszcze teraz dochodzi druga część, która wydaje się być równie dobra jak pierwsza.
    Zdecydowanie muszę się za tymi książkami rozejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja także oczekuję części następnej. Troszkę zasmuciła mnie końcówka. Zginać zabitym przez wroga to jedno, ale w taki sposób...to coś innego. Szkoda - ale się zdarza.

    OdpowiedzUsuń