Loading...

poniedziałek, 18 lipca 2011

"Strąceni" Gwen Hayes



Wydawnictwo: Amber
Wydanie polskie: 07/2011
Liczba stron: 320
Format: 130 x 205 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788324140077

Lato rozkręciło się na całego, więc coraz częściej sięgam po książki lekkie i przyjemne, które idealnie współgrają z pogodą za oknem. Nie rezygnują z moich ukochanych powieści poruszających życiowe tematy, ale od czasu do czasu potrzebuję położyć się na kocyku za domem i wziąć do ręki niezobowiązującą lekturę aby odpocząć. Tak też było z książką „Strąceni” Gwen Hayes.

Thei to siedemnastolatka, której życie raczej nie rozpieszcza. Wychowywana tylko przez ojca, musi się godzić na jego dość rygorystyczne zasady. Dziewczyna nie może spotykać się z koleżankami a już tym bardziej chłopakiem, co wiadomo w tym wieku nie jest prostą sprawą. W innych dziedzinach życia Theia również nie ma zbyt wiele do powiedzenia a wszelkie próby walki o swoje, kończą się niepowodzeniem. Nadopiekuńczy ojciec zadbał nawet o zawartość szafy czy wystój pokoju. Nieco przerażające…

Uporządkowane i nudne życie dziewczyny zmienia się w momencie, kiedy widzi spadającego z nieba chłopaka. Od tej pory w nocy nawiedzają ją dziwne, straszne a zarazem ekscytujące sny, w których pojawiła się On. Potem Thei spotyka go w prawdziwym życiu, ale ich relacje są zupełnie inne niż podczas nocnych marzeń sennych. Dlaczego ją odtrąca w dzień i jaką mroczną tajemnicę skrywa?

Książka, mimo że należy do paranormal romance całkiem dobrze wypadła. Główna bohaterka przeszła niemałą metamorfozę, co bardzo mi się podobało. Na dodatek warto wspomnieć, że świat będzie widziany nie tylko oczami Thei, ale również sam Haden, nasz męski bohater, zdradzi nieco własnych odczuć. Za to spory plus. Także stopniowanie napięcia przypadło mi do gustu i zwłaszcza druga połowa będzie obfitować w szybkie zwroty akcji i intrygujące wydarzenia. Do tego wątek snów, który bardzo lubię:)

„Strąceni” to tajemnicza i interesująca książka, która pozytywnie mnie zaskoczyła. Mimo, że nie przepadam za tematyką młodzieżową, tym razem sposób kreacji bohaterów jak i fabuła ma w sobie to „coś”. Wszystkim ceniącym wątki paranormalne i chcącym odpocząć po cięższym dniu mogę polecić właśnie tę lekturę. Pozdrawiam!!

Moja ocena
>>>> 5 / 6 <<<<

Książkę "Strąceni" możecie kupić w sklepie AMBER

33 komentarze:

  1. Ja pierwsza - ranny ptaszek... no cóż dzisiaj egzamin na prawo jazdy :D

    A co do książki, to jestem nią zainteresowana! Bardzo. Podoba mi się okładka, fabuła też jest fajna. Także dopisuję do mojej listy.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. To już druga pozytywna recenzja "Strąconyh" tego poranka. Widać, książka ma w sobie to coś :) Mimo że nie czytuje romansów paranormalnych to może dla tej pozycji zrobię wyjątek. Zwłaszcza, że podobno nie ma w niej ani wampirów, ani wilkołaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już do księgarni się boję wchodzić, a tu kolejna książka którą bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. miqaisonfire - trzymam kciuki za prawko i cieszę się, że książka zainteresowała:). Polecam i pozdrawiam!!

    Dosiak - polecam:). Warto robić wyjątki, bo można zostać miło zaskoczonym. Polecam i pozdrawiam!!

    Annie - hehe, co zrobić skoro tyle pozycji kusi:). Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Za paranormal romance średnio przepadam, ale może kiedyś...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rynek książek zalewają paranormalne romanse, zazwyczaj boli mnie po nich głowa, czekam na coś co mnie wreszcie zaskoczy. Po Twojej recenzji, czuję że "Strąceni" mogą być niespodzianką, która przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również mam nadzieję, że w całym morzu podobnej literatury ta pozycja jest czymś, co pozytywnie mnie zaskoczy:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Natula - wiem coś o tym;). Sama jestem sceptyczna, ale przy tej książce miło spędziłam czas i się zrelaksowałam, więc zła nie jest (w moim odczuciu). Pozdrawiam!!

    Isadora - z pewnością dla relaksu i odpoczynku od trudniejszej literatury, świetnie się sprawdzi:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Może dam jej szansę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też czasem lubię sięgnąć po coś lekkiego i przyjemnego, a lato temu sprzyja, więc może i ja też się skuszę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Obecnie odcxzuwam przesyt paranormal romance dlatego sobie odpuszczę, ale w przyszłości na pewno ją przeczytam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też wielokrotnie mówię, że trochę już za stara jestem na młodzieżówkę , ale jakoś tak same mi one wpadają w ręce i najczęściej mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię książek typu, ale opinia bardzo mnie zaciekawiła więc dam szanse może mnie przekona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio popwstaje coraz więcej książek, gdzie jest dwóch narratorów. Ale chętnie zajrzałabym do tej l;ektury

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka przypadła mi do gustu. Była taka... inna. Poza tym zachwyciła mnie okładka. Mogłabym się w nią wpatrywać cały czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama nie wiem czy paranormalna i młodzieżowa książka mnie zaciekawi ( mimo pozytywnej recenzji). Może keidyś.

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurcze, paranormal nie jest moim ulubionym gatunkiem, ale właściwie jeśli jest fajnie napisany to czemu nie. Na wakacje jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzeczywiście okładka przyciągająca wzrok ;)
    Mam nadzieję, że treść również jest ciekawa. Z chęcią przeczytam, ale za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe jak to jest, kiedy faceci spadają z nieba (it's raining men :)), chętnie przeczytam, jeśli będę miała okazję

    OdpowiedzUsuń
  20. Już sama okładka zachęca do lektury:) Sięgnę, jeżeli nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kilka dni temu kupiłam, więc mam nadzieję niedługo przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. fabuła w zasadzie jak w każdej powieści tego typu, ale okładka wyjątkowo im się udała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za wszystkie wpisy i komentarze:)). Książkę zdecydowanie polecam, zwłaszcza na lato lub poprawę humoru. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Na pewno przeczytam, mam wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawa ;] skuszę się kiedyś ;]

    OdpowiedzUsuń
  26. O, matko. Ja chyba nie dożyję chwili, kiedy dostanę w swoje ręce wszystkie interesujące mnie książki :) ,,Strąceni" kuszą okładką, ale również i wnętrzem, podoba mi się pomysł z nadopiekuńczym ojcem, z dziewczyną, która przechodzi dużą metamorfozę...

    OdpowiedzUsuń
  27. Hm, pewnie kiedyś sięgnę, bo wszystko co PARANORMAL wciąga i kusi mnie bez reszty ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo chcę przeczytać tę książke, a wysoka ocena mnie cieszy xD

    OdpowiedzUsuń
  29. ksiazka rewelacja przeczytalam ja w ulamku senudy bardzo polecam i czekam az moze pojawi sie 2 czesc

    OdpowiedzUsuń
  30. Książka jest fantastyczna ! Ostatnio właśnie zaczęłam czytać książki i jak narazie okazyje się że ta jest najlepsza z tych wszystkich co przeczytałam !

    OdpowiedzUsuń