Loading...

czwartek, 13 października 2011

„Za plecami anioła” Renata Górska

„Za plecami anioła” Renata Górska

Wydawnictwo: Replika
Wydanie polskie: 2010
Liczba stron:  540
Format:145 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788376740560

„Za plecami anioła”… Czyż to nie brzmi magicznie? Jak tylko zobaczyłam w księgarni tę książkę, moją uwagę zwrócił właśnie tytuł. Potem doszedł jeszcze intrygujący opis z tyłu okładki i już wiedziałam, ze chcę poznać bliżej książkę Renaty Górskiej:)

Co nieco o fabule... Marta to kobieta, której los nie oszczędza. Wcześniej małżeństwo z pijącym mężem, potem nieudany związek z innym mężczyzną a teraz zwolnienie z pracy. Nasza bohaterka ma już tego wyraźnie dość i chcąc coś zmienić w życiu, spontanicznie wsiada do autobusu, który zawozi ją do Tauburgu, małego i pięknego miasteczka mieszczącego się w Niemczech. Powoli znajduje tam przyjaciół, choć nie jest to łatwe i podejmuje pracę opiekunki starszej pani po udarze. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że owa schorowana kobieta jest posiadaczką pięknego zamku, słynnego w  tej okolicy. Co więcej wraz z nią mieszkają również jej dorośli synowie, Nicolas i Egon. Stopniowo Marta układa sobie życie, ale czy złośliwy los, który wcześniej tak często rzucał jej kłody pod nogi i tym razem zechce pokrzyżować plany naszej bohaterce? Koniecznie musicie zajrzeć do środka, bo ja nie zamierzam już nic zdradzać:)

Od razu muszę napisać, że książka przypadła mi do gustu. Nie jest to może bardzo wybitna literatura, ale mimo wszystko ma w sobie to „coś”, co wciąga czytelnika w swój świat. Lektura obfituje w bajkowe opisy przyrody, które urzekłyby chyba każdego. Plastyczny i żywy język pozwala wręcz zobaczyć i poczuć niezwykłość natury a kipiące emocje tworzą świetny klimat. Mimo swej dużej objętości, czyta się ją dość szybko, więc idealnie się sprawdzi w długiej, samotne wieczory:).

„Za plecami anioła” to wielowątkowa powieść o poszukiwaniu własnego miejsca w świecie, łamaniu stereotypów, niełatwym życiu i bolesnej przeszłości, ale także o marzeniach i pragnieniach, które warto realizować i dążyć do ich spełnienia. Polecam serdecznie tę interesującą i ciekawą książkę. Myślę, że i Wam się spodoba. Pozdrawiam!!

Moja ocena
>>>> 5 / 6 <<<<

25 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu tytułu myślałam, że będzie to kolejna książka paranormal, a tu taka niespodzianka! Fabuła interesująca, a okładka tajemnicza, ma coś w sobie. Pola lawendy i stary zamek w tle, to jest to! Poszukam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być coś dla mnie:). Bardzo chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam podobne wrażenie jak Gabrielle a tu zaskoczenie :D Historia wydaje się ciekawa więc pewnie sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzy mi się ta książka od dłuższego czasu ;) Coś czuję, że mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. miałam podobne wrażenia :) i też wypatrzyłam książkę w księgarni a potem... dorwałam w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym przeczytać jakąś książkę tej autorki :) Mam nadzieję, że też znajdę ją w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie, zaintrygowałaś mnie na tyle, że z chęcią się rozejrzę za tą książką:)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jestem zauroczona tą książką i jest to jedna z moich ulubionych pozycji do których mam wielki sentyment. Choć minęło tyle czasu ciągle czuje ten klimat i magiczną aurę...ech... rozmarzyłam się ;-)
    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietna recenzja, a książka z gatunku tych "życiowych" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki. Myślę, że ta historia ma u mnie szansę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaję się dość ciekawa,ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. Zobaczymy;) Zapraszam Cię na mój blog z recenzjami książek;) {centerbook.blog.onet.pl}

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurcze, taka wysoka ocena! Jeśli będzie okazja, książkę chętnie przeczytam ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Na siłę nie będę szukać tej książki choćby z racji licznych zaległości, ale jak trafię przypadkiem, to dlaczego nie?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm, zapowiada się całkiem całkiem, więc jak tylko wpadnie w moje ręce na pewno przeczytam:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama książka nie interesowała mnie dopóki nie przeczytałam Twojej recenzji, która zasiała ziarnko zaciekawienia w mojej głowie... :):)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przeczytać. Zapowiada się naprawdę fajnie^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli natrafię na nią w księgarni to na pewno kupię, zaintrygowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Okładka jest świetna, przyciąga wzrok. A co do książki.. jeśli będę miała jak - przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nadzieję, że mi się spodoba, bo mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyciąga mnie do tej książki magia miejsca - ten zamek.... Jak będę miała okazję to przeczytam. Ostatnio mam ochotę na polskich autorów.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapowiada się ciepła opowieść, idealna na jesienne, wietrzne wieczory :) Skuszę się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  22. pani Górskiej czytałam Cztery pory lata i muszę przyznać, że po tej książce jestem do reszty jej twórczości bardzo pozytywnie nastawiona. Za plecami anioła również mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. na długie jesienne wieczory będzie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze nie przeczytałam, ale to jednak z książek na mojej liście must have ;)

    OdpowiedzUsuń