Loading...

czwartek, 1 grudnia 2011

„Busem przez świat” Karol Lewandowski


Wydawnictwo: Sine Qua Non (SQN)
Wydanie polskie: 11/2011
Liczba stron: 332
Format: 145 x 210 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788393157563

Dziś mam coś wyjątkowego dla miłośników podróżowania. Któż z nas nie chciałby wsiąść do samochodu i ruszyć przed siebie w poszukiwaniu przygody i dobrej zabawy? Pewnie większość z nas przebiegła taka myśl, ale niewiele zrobiliśmy aby to zrealizować. Brak czasu, funduszy, samozaparcia, doświadczenia... Jednak są ludzie na tyle odważni i pozytywnie zakręceni, którzy nie przejmują się piętrzącymi się przeszkodami. Jednym z nich jest Karol Lewandowski i jego kilku kompanów, którzy postanowili ziścić swoje marzenie i wybrać się na odkrywanie świata kupionym za grosze kultowym volkswagenem. Ich niesamowite wrażenia zostały spisane w książce „Busem przez świat”.

Całość podzielona jest na dwie zasadnicze części. Z pierwszej czytelnicy dowiedzą się skąd wziął się pomysł na taką podróż oraz jak wyglądały przygotowania do niej. Bardzo dużo tu pomocnych rad, praktycznych wskazówek. Podobało mi się dodanie m.in. listy zakupów, które trzeba zrobić przed wyjazdem, zamieszczenie szczegółowego kosztorysu wyprawy czy wyszczególnione ekwipunku, który warto zabrać ze sobą. W drugiej, zasadniczej, części natomiast opisano właściwą podróż. Tu tak naprawdę rozpoczyna się pełna przygód i barwnych sytuacji wyprawa, która wciągnęła mnie bez reszty. Dowiemy się jakie niespodzianki czekały na pięciu śmiałków. Zdradzę tylko, że będzie ucieczka przez niedźwiedziem, psująca się wciąż i wciąż skrzynia biegów czy akcja z aresztowaniem. To nawet nie ułamek czekających na bohaterów atrakcji...

Książka bardzo mnie wciągnęła. Dzięki niej mogłam przeżyć niezwykłą przygodę. Całość jest opatrzona kolorowymi zdjęciami, które bardzo wzbogaciły odbiór lektury. Mimo, że jest to literatura podróżnicza, to jednak autor opisał wszystko ciekawym i żywym językiem. Na każdym kroku widać ogromną pasję i miłość jaką sprawiła mu podróż. Bardzo zżyłam się z bohaterami tej książki. Są prawdziwi, pełnokrwiści, beztroscy a emocje, smutki i radości, jakie przeżywali udzieliły się i mi. Czytanie tej relacji było samą przyjemnością i jeżeli tylko będziecie mieli okazję, to serdecznie zachęcam do sięgnięcia po tę książkę.

„Busem przez świat” to pozycja która pokazuje, że jeżeli czegoś bardzo pragniemy, to nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Warto dążyć do zrealizowanie swojego marzenia, choćby najbardziej nietypowego. Najlepszym przykładem jest właśnie grupka młodych ludzi, którzy wbrew wszystkim i wszystkiemu, dokonała czegoś niezwykłego.

Moja ocena
>>>> 5 / 6 <<<<

Zapraszam również na stronę wydawnictwa SQN na Facebooku: KLIK:) 

9 komentarzy:

  1. Raczej nie gustuję w książkach podróżniczych, ale ta wydaje się całkiem interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki podróżnicze, więc i z tą chętnie się zapoznam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie, chętnie przeczytam. Kto wie może kiedyś przyda mi się przy planowaniu własnej podróży? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacieram właśnie ręce, bo to coś w sam raz dla mnie!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi, mówiąc nieładnie, ochoty na tę książkę. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko czytam podróżnicze książki, ale może dla tej zrobię wyjątek, bo przyznam, że mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  7. coraz chętniej sięgam po taka tematykę, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kurczę, zazdroszczę ludziom, którzy mają odwagę na takie wycieczki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam zamiar wybrać się w taką podróż, więc książkę chętnie poznam.
    Pozdrawiam,
    ---robbi---

    OdpowiedzUsuń