Loading...

czwartek, 19 kwietnia 2012

„Kamienny manuskrypt” Luis Garcia Jambrina



Wydawnictwo: WAM
Wydanie polskie: 03/2012
Liczba stron: 348
Format: 135 x 210 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788375058314

Z reguły nie sięgam po książki obfitujące w rozbudowane tło historyczne, ale od czasu do czasu robię wyjątki. Tak też było w przypadku „Kamiennego manuskryptu” Luisa Garcii Jambrina. Jest to kolejna powieść z cyklu Labirynty wydawnictwa WAM, którą bardzo sobie cenię. Czy i tym razem książka przypadła mi do gustu? Zaraz się o tym przekonacie:).

Przenosimy się do 1497 roku, do Hiszpanii a dokładnie do Salamanki. Bohaterem jest student prawa Fernando de Rojas, który zaczyna badania nad sprawą morderstwa profesora teologii. Jednak ofiar przybywa w zastraszającym tempie. Życie traci następca tronu a po kilku dniach kobieta. Ze zgromadzonych dowodów można wnioskować, że zbrodnie dokonał jeden sprawca. Tymczasem śledztwo z każdym dniem komplikuje się coraz bardziej. Nie dość, że ówczesna sytuacja polityczna do łatwych nie należy, to jeszcze rozgrywki między Kościołem a Inkwizycją utrudniają prowadzenie kryminalnego dochodzenia. Poza tym niektórym może być nie na rękę zagłębianie się młodzieńca w tę sprawę. Czy jego kariera może być przez to zagrożona? Czy grozi mu niebezpieczeństwo? I kto stoi za morderstwami? Zapraszam do lektury!

Książka choć nie w moim typie, to jednak wywarła na mnie pozytywne wrażenie. Autor ma niezwykle lekkie pióro i dobry styl, dzięki czemu historyczne fakty, które zawsze wydawały mi się zawiłe i trudne do ogarnięciu, w tym przypadku nie sprawiały mi problemu. Co więcej, intryga kryminalna została tu ciekawie nakreślona, misternie powiązana z licznymi politycznymi i religijnymi wątkami tworząc intrygującą sieć kłamstw, tajemnic, spisków i niedomówień. Wszystko to opisane żywym, plastycznym językiem, z dodatkiem dreszczyku emocji i zaskakujących zdarzeń. Myślę, że nikt nudzić się nie będzie.

„Kamienny manuskrypt” to powieść detektywistyczna z bogatym wątkiem historycznym. Z pewnością zadowoli miłośników kryminałów w dawnym stylu oraz wszystkich czytelników ceniących serię Labirynty. Polecam i pozdrawiam!!

Moja ocena 
>>>> 4,5 / 6 <<<<


15 komentarzy:

  1. Nie ciągnie mnie do takich kryminalnych książek...

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo lubię książki z historią w tle, dzięki za cynk!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że to fascynująca książka, na pewno warta sięgnięcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja lubię książki z tłem historycznym, może dlatego, że w ogóle interesuję się historią... Chętnie bym tę książkę przeczytała, chociaż kompletnie o niej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. książka jak najbardziej w z gatunku tych, które lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też stronię od książek z tłem historycznym, więc tym razem także podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, czy jest to coś dla mnie. Chyba jednak nie, całe to tło historyczne zdecydowanie mnie odpycha.

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada na to, ze to ksiazka dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba nie jestem w nastroju na taką książkę...

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja uwielbiam wręcz historię, więc od razu gdy o niej wspomniałaś to upewniłam się, że jest to coś dla mnie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię książki z historią w tle, a do tej jestem w pełni przekonana!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka także nie w moim type, ale skoro Tobie się podobało, to może mnie też przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba troszkę więcej oczekiwałabym od kryminału. Musi być powalający na kolana, bo teraz za dużo jest po prostu dobrych książek, a ja mam za mało czasu na ich czytanie ;(

    OdpowiedzUsuń
  14. O, coś jak najbardziej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki z wątkiem historycznym! Biorę się za szukanie tej powieści.

    OdpowiedzUsuń