Loading...

piątek, 12 października 2012

„Myślistwo. Kompendium wiedzy łowieckiej” Bruno Hespeler



Wydawnictwo: MUZA
Wydanie polskie: 09/2012
Liczba stron: 264
Format: 138 x 212 mm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788377582169

Ostatnio w moje ręce wpadła ciekawa publikacja a mianowicie „Myślistwo. Kompendium wiedzy łowieckiej” autorstwa Bruna Hespelera. Muszę przyznać, że nigdy nie interesowałam się tą tematyką, choć np. w literaturze było sporo wątków na ten temat. Przykładem może być cykl „Igrzyska śmierci” Suzanne Collins. Tak czy inaczej chciałam przekonać się, czy ta książka może mi coś zaoferować, więc zabrałam się za czytanie...

Całość składa się z dwunastu głównych rozdziałów. Z pierwszej części dowiemy się wszystkiego o ssakach łownych, ich budowie, środowisku życia, zostawianych tropach czy reakcji na niebezpieczeństwo. Drugi dział to już patki łowne i tu również dowiemy się jak są zbudowane, gdzie występują konkretne gatunki, jaja których ptaków możemy znaleźć na łące, w wodzie, gniazdach czy w lesie, wskazówki jak odróżnić ptaki drapieżne od wodnych oraz tropy pozostawiane przez ptactwo. Kolejne części książki będę oscylować wokół rolnictwa, gospodarki leśnej, szkód łowieckich oraz przyszłości tej dziedziny. Oprócz tego autor skupił się na strzelectwie, postępowaniu po oddaniu strzału do zwierzyny, rozbiorze tuszy dziczyzny oraz badaniach, jakie należy wykonać, aby móc ją spożywać. Nie zapomniano tu również umieścić osobnego rozdziału o psach myśliwskich oraz obszernej informacji o broni palnej i optyce. Na końcu dodano rozdział o obyczajach myśliwskich, języku łowieckim oraz sygnałach używanych na polowaniu. Całość zamyka słowniczek terminów, który ułatwia korzystanie z książki.

Muszę przyznać, że publikacja jest rzetelnie wydana. Twarda okładka skrywa bogate w treść i wiedzę myśliwską wnętrze. Wszystko jest tu przejrzyście i w prosty sposób ukazane, bez zbędnego lania wody, nudnych opisów czy niepotrzebnych danych. Po prostu konkrety, fakty, zasady i dobre rady dla obecnych i przyszłych miłośników tej dziedziny. Bardzo spodobała mi się szata graficzna książki. W środku materiał jest wzbogacony licznymi tabelkami, kolorowymi ramkami, schematami i wykresami oraz barwnymi fotografiami na dobrym jakościowo papierze. Jestem naprawdę pod wrażeniem dbałości o szczegóły i zastosowaniu prostego języka, zrozumiałego również dla laika. Dzięki temu bez trudu można odszukać tu konkretne zagadnienia, zwrócić uwagę na ważniejsze dane i warte zapamiętania informacje. Warto zaznaczyć, że dawniej myślistwo stanowiło podstawową formę zdobywania pożywienia i nigdy nie wiemy, kiedy wiedza zawarta w tej lekturze może się przydać również i nam. Z tego też powodu, publikacja ta będzie idealna dla survivalowców, amatorów dzikiej przyrody i miłośników powrotu do natury, jak również dla osób zawodowo czy sportowo związanych z łowiectwem. Każdy znajdzie tu coś dla siebie!

„Myślistwo. Kompendium wiedzy łowieckiej” to ciekawa książka, która z pewnością zadowoli nawet wymagających czytelników interesujących się polowaniem i dziedzinami pokrewnymi. Tropienie, śledzenia, obserwowanie, poszukiwania zwierzyny a także ich ochrona... Wszystko w pigułce. Polecam!!

Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

10 komentarzy:

  1. Nie przestajesz mnie zadziwiac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy dobór książki do recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna książka dla kogoś, kogo interesuje taka dziedzina :) Niestety, nie dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale się cieszę, że trafiłam u ciebie na tę książkę. Mój tatko jest od ponad 30 lat myśliwym, więc sprawię mu świetny prezent dając powyższą publikacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam, że zabrałaś się za tę lekturę ;) Fajnie zdobyć nową wiedzę, ale ja aż tak daleko od swojego kręgu zainteresowań bym nie odchodziła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa tematyka. Jak będę miał możliwość, chętnie przeczytam tę książkę.
    Pozdrawiam,
    ---robbi---

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślistwo raczej nie dla mnie, ale przydałoby mi się na prezent dla wujka ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiegoś czasu chodzę na strzelnicę, ale zamierzam zapisać się do klubu myśliwskiego, więc książka może mi się przydać.
    A tak poza tym, naprawdę ciekawe książki wynajdujesz.
    Pozdrawiam,
    ---robbi---

    OdpowiedzUsuń