Loading...

środa, 14 listopada 2012

„Mechaniczny Anioł” Cassandra Clare


Wydawnictwo: MAG
Wydanie polskie: 10/2010
Liczba stron: 528
Format: 135 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788374801836

Ostatnio dość często sięgam po książki młodzieżowe z mocniej zaznaczonymi wątkami paranormalnymi. Zaczęłam dociekać dlaczego właśnie takie lektury przyjemnie mi się czyta i chętnie po nie sięgam. W końcu doszłam do wniosku, że jako nastolatka wolałam pochłaniać literaturę poważną, klasyczną. Może więc to kwestia nadrobienia młodzieńczych zaległości? Poza tym takie lekkie książki są świetną rozrywką. Właśnie dlatego zdecydowałam się przeczytać powieść fantasy „Mechaniczny Anioł” Cassandry Clare.

Kilka słów o treści... Bohaterką jest Tessa Gray, amerykańska nastolatka, która wybiera się do swojego brata. W tym celu wsiada na statek i wyrusza w długą podróż do wiktoriańskiego Londynu. Zamglone, deszczowe i wietrzne miasto okazuje się być bardziej przerażające niż może to sobie wyobrazić. Jak się okazuje na miejscu brat zaginął a w cieniu budynków, w mroku uliczek, w podziemiach i starych kanałach czają się bowiem dziwne istoty. Tessa za to zostaje porwana i uwięziona przez dwie siostry z tajnego bractwa. O co w tym wszystkim chodzi? Co dzieje się w Londynie i czy dziewczynie grozi niebezpieczeństwo? Nic nie zamierzam już zdradzać:).

Było to moje pierwsze spotkanie z pisarką i od razu bardzo udane. Muszę przyznać, że okładka zupełnie do mnie nie trafia i teraz, z perspektywy czasu sądzę, że była jednym z powodów, dla którego mało ochoczo rwałam się do tej książki. Na szczęście świetne i zachwalające recenzje niemałej rzeszy czytelników sprawiły, że dałam jej szansę. I cieszę się, że to zrobiłam:). Spędziłam z tą książka bardzo przyjemnie czas. Fabuła jest pomysłowa i rozbudowana a miejsce i czas akcji, czyli XIX-wieczny Londyn tworzą idealne tło dla przygód Tessy. Bohaterowie są przestawieni szczegółowo i barwnie a ich perypetie przyciągają uwagę. Wplecenie tu wątków fantastycznych i nadprzyrodzonych istot dodało smaczku. Klimat jest niezwykły, tajemnice i złowrogie sekrety liczne a akcja dynamiczna. Z pewnością nudzić się nie będziecie. Autorka zadbała, aby odbiorca był usatysfakcjonowany wydarzeniami i śledził je z zapartym tchem.

 „Mechaniczny Anioł” to pierwszy tom cyklu „Diabelskie maszyny”, który zrobił na mnie świetne wrażenie. Nie sądziłam, że tak pozytywnie odbiorę tę książkę. A jednak! Nocni Łowcy, wiktoriański klimat, dreszczyk emocji, niemałe napięcie, przesiąknięty magią i tajemniczością Londyn... Polecam serdecznie tę lekturę a sama wkrótce biorę się za drugi tom:). Pozdrawiam!!

Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

26 komentarzy:

  1. Wszystko przemawia za tym, że ta książka jest warta przeczytania oprócz okładki... Jest okropna i nie mogę na nią patrzeć... Ale może kiedyś się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sama zakładka mnie zachęciła, do tego fabuła też intrygująca, muszę jej poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czaję się na tą serię, ale boję się czy nie jestem już na nią za stara. lubię czytać książki młodzieżowe, ale niektóre odbieram jako bardzo naiwne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. I znów lekka książka. :) Tez pewnie mnie kiedyś na nie najdzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka rzeczywiście jest dziwna. Ale skoro twierdzisz, że książka jest fajna to może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powyższa książka leży u mnie na półce, lecz jeszcze nie miałam okazji czytać. Ciągle brak mi czasu. Szkoda, że doba ma tylko 24 godziny...

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaaaa! Chcę! Muszę upolować następnym razem w Empiku :) [nowa notka - www.kubaiolgarecenzuja.blogspot.com ]

    OdpowiedzUsuń
  8. Po pierwsze- sama autorka, która jest renomą samą w sobie. Po drugie- wiktoriańska Anglia z domieszką steampunku, który to coraz bardziej lubię. Te rzeczy, jak i moje bardzo miłe wspomnienia odnośnie poprzednich książek tej pani sprawiają, że na pewno kiedyś sięgnę po proponowaną przez ciebie pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez mam w planach tę autorkę, kusiła mnie ta seria, ale nie byłam pewna, czy warto. Teraz wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może się jeszcze skuszę kiedyś, żeby zacząć tę serię i Dary Anioła od początku, bo za pierwszym razem mi niestety nie podeszło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawet jeśli teraz nie mam nastroju na młodzieżowe książki, to z przyjemnością czytam Twoje recenzje. Może kiedyś się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze tomy "Darów Anioła" miały jeszcze gorsze okładki, zatem lepiej się nimi nie sugerować ;) "Mechaniczny Anioł" jest niesamowity! Uwielbiam tę książkę, a tom drugi jest, moim zdaniem, jeszcze lepszy! :D W ogóle książki pani Clare osadzone w świecie Nocnych Łowców są godne przeczytania! Polecam Ci zatem także serię "Darów Anioła", która dzieje się w czasach obecnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, więc miałabym co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Stoi na półce i czeka na przeczytanie :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio troszeczkę zraziłam się do paranormalnych wątków, ale ta książka zapowiada się naprawdę ciekawie;) Kusisz, kusisz;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł ciekawy, ale okładka zupełnie mi się nie podoba, jednak ocena zachęcająca :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cassandre Clare kocham i wielbię, a książkę przeczytałam od razu, kiedy tylko wyszła ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Mechaniczny anioł " to jedna z moich ulubionych książek , bardzo chętnie do niej wracam . Uwielbiam bohaterów , humor i pomysły pani Cassandry . :)
    Jedynie okładka jest niefajna - koszmarna po prostu. :P
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w domku Miasto Kości, ponoć dobra książka, jak mi się spodoba styl tej autorki to chętnie tę książkę też przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety, największym minusem większości książek tej autorki to niezbyt zachęcające okładki, ale jednocześnie są doskonałym przykładem na to, że książek nie ocenia się po okładce. Bo zawartość jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  21. Seria Dary Anioła tej autorki bardzo mi się podobała,lubię jej styl, więc po tą serię też na pewno sięgnę.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaczęłam kiedyś czytać tą książkę, ale odłożyłam po paru stronach. Może kiedyś znów się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tą serię zbieram dla bratanicy, jak będzie miała całość mam zamiar też ja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam <3 To prawda, okłądki nie zachęcają, ale książki są świetne. Polecam "Dary anioła". Jeżeli to Ci się podobało, to w Darach się zakochasz:D

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam spory sentyment do tego tomu i w ogóle do tej trylogii :) To właśnie dzięki niej poznałam twórczość Pani Clare :) Już nie mogę się doczekać kiedy zabiorę się za kolejne jej książki :D

    OdpowiedzUsuń