Loading...

wtorek, 13 listopada 2012

„Wybrana” P.C.Cast i Kristin Cast



Wydawnictwo: Książnica
Wydanie polskie: 10/2010
Liczba stron: 296
Format: 130 x 205 mm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788324579143
 
Cykl „Dom Nocy” to wielotomowa seria o nieumarłych, która jest przykładem lekkiej, niezobowiązującej literatury młodzieżowej. Czytając dwie wcześniejsze części dobrze się bawiłam, więc wiedziona ciekawością i ponowną chęcią rozrywki zabrałam się za „Wybraną”. Co tym razem autorki przygotowały dla czytelników? O tym więcej za chwilkę:).

Zoey Redbird została naznaczona i jest na drodze do stania się wampirem. W tej części czekają na nią zdecydowanie niemałe wyzwania, zwłaszcza że osoby które wydawać by się mogło dobrze znała i którym ufała, okażą się zdrajcami. Za to niektórzy dotychczasowi wrogowie, przestaną nimi być. Co więcej, okazuje się, że jej przyjaciółka Stevie Rae żyje, ale ulega dziwnej przemianie. Jednak Zoey nie zamierza dzielić się tą informacją z innymi członkami Domu Nocy, ponieważ nie wie komu może ufać. Ponownie nastolatka waha się również w uczuciowych kwestiach i nie wie którego chłopaka wybrać. Dodatkowo wśród ludzi zaczyna wrzeć. Nie podoba się im obecność wampirów i zaczynają swoją krucjatę...

Muszę stwierdzić, że każda część jest lepsza od poprzedniej albo po prostu przyzwyczajam się do stylu i sposobu kreacji świata przedstawionego przez autorki. Tak czy inaczej kolejny raz wciągnęłam się w fabułę. Tym razem na czytelników czeka niemała porcja przygód i wiele spraw do rozwiązania przez bohaterkę. Pojawiają się nowe problemy, którymi trzeba się szybko zająć a najgorszy jest fakt, że nie wiadomo komu można się zwierzyć, zaufać i powierzyć ważne tajemnice. Nie zabraknie tu dynamiki i niespodzianek a także miłosnych rozterek. Język i styl jest dość prosty, jednak w lekturach o walorach typowo odprężających moim zdaniem jest to zaleta a nie wada. W tej części dzieje się naprawdę wiele, więc nikt nie powinien się nudzić. Tajemniczość i mroczny klimat są tu dodatkowym atutem.

„Wybrana” kolejna część cyklu „Dom Nocy”, który spodoba się miłośnikom wampirzych motywów oraz czytelnikom potrzebującym prostej, ale i przyjemnej książki idealnej na odprężenie po ciężkim dniu. Połączenie magii i sensacji, miłosnych perypetii i szczypty grozy... Polecam:)

Moja ocena 
>>>> 4,5 / 6 <<<<

20 komentarzy:

  1. Chciałabym, bardzo bym chciała przeczytać cały cykl Dom Nocy.. Ale stosik rośnie a czasu coraz mniej. Nauka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zablokowałam się na 2 części i na razie nie mam zamiaru posuwać się naprzód. Mam dość bohaterów Domu Nocy na jakieś 2 miesiące, po tym czasie zastanowię się, czy warto. xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta część jeszcze mi się podobała.Ciekawa jestem Twoich opinii na temat pozostałych części:) Ja teraz czekam już na ostatni tom cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzecie część tej serii należy do moich ulubionych. Wreszcie widać prawdziwą Afrodytę, którą wprost uwielbiam. I cieszę się, że Eric zrobił pa pa, ale niestety... jeszcze trochę czasu mienie zanim Zoey odnajdzie się w tym świecie.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię cykl ,,Dom Nocy'' i mam już kilka książek z tej serii. ,,Wybraną'' chyba akurat przeoczyłam, więc trzeba ją nabyć i przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. na bierząco czytam i recenzjonuje ten cyjl, ale Wybrana to pierwsza i najlepsza część jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że w większości sięgasz w ostatnim czasie po lekkie pozycje. I słusznie. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zauważyłam, że anglojęyczni czytelnicy bardzo narzekają na styl dialogów w książce. To znaczy ci czytelnicy, którzy widzą w tej serii jakieś wady ;).
    Ja lubię ją jako szybkie i lekkie czytadło. Wciąga strasznie i podoba mi się, mimo że widzę wady.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś mnie ta seria nie pociąga

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej fajnie brzmi. Podoba mi się, że, jak sama powiedziałaś, co nowsza książka serii tym lepsza. Lubię to. Np. Rowling - pierwsze ksiażki są moim zdaniem dość słabe w porównaniu z ostatnimi z cyklu HP. Tu może być podobnie, na pewno zerknę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Za tą serią nie przepadam, ale jakoś cały czas brnę i zawsze sięgam po kolejną część.

    OdpowiedzUsuń
  12. czytałam wszystkie ksiażki z tej serii i ogólnie mi się podobała, taka lekka pozycja dla odprężenia ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię cykl "Dom Nocy" ;) Ostatnio skończyłam na "Osaczonej" i poluję na resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam że wszystkich tomów razem wziętych ma być dwanaście , nie czytałam żadnego ale niewykluczone że się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta seria zdecydowanie zachwyca pierwszymi tomami, jednak ja już jestem w takim momencie, że dla mnie to wszystko jest już po prostu ciągnięte na siłę. Już nie czytam z takim zainteresowaniem, a i czasami aż nadto rzucają mi się w oczy niektóre błędy. Jednak na pozycji "Wybranej" jest to idealna, "luźna" młodzieżówka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie dobrnęłam do tej części i na razie nie planuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba jestem za stara na takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam większość tomów z tej serii w domu, świetna po prostu świetna seria, ta książka jest jedną z moich ulubionych lD

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja zakończyłam czytanie cyklu Dom Nocy właśnie na "Wybranej" . Jakoś mnie na razie nie ciągnie do kolejnych części. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś pewnie w końcu sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń