Loading...

czwartek, 10 stycznia 2013

„Nieposkromiona” i "Osaczona" P.C.Cast i Kristin Cast

„Nieposkromiona” P.C.Cast i Kristin Cast

Wydawnictwo: Książnica
Wydanie polskie: 10/2010
Liczba stron: 360
Format: 130 x 205 mm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788324579150

Cykl „Dom Nocy” autorstwa P.C.Cast i Kristin Cast to przykład lekkiej, przyjemnej w odbiorze literatury młodzieżowej. Miałam okazję poznać trzy części i bardzo miło je wspominam. Dziś przyszedł czas na czwarty tom, czyli „Nieposkromioną”.

Kilka słów o treści... Główna bohaterka, Zoey, nie ma łatwego życia. Przekona się bowiem dość boleśnie o tym, jak szczęście bywa ulotne. Przyjaciele i jej chłopacy są na wściekli za kłamstwa i nie potrafią jej wybaczyć. W jednej chwili z wianuszka znajomych zostaje jedynie dwójka. Jednak to nie koniec problemów. Neferet zamierza rozpętać wojnę między ludźmi a wampirami, którą Zoey pragnie za wszelką cenę powstrzymać. Nikt jednak nie słucha jej argumentów. Na dodatek wychodzą na jaw skrywane tajemnice i szokujące zdarzenia. Zaczyna się robić coraz mroczniej i niebezpieczniej. O co w tym wszystkim chodzi i jaki będzie finał tych wydarzeń? Zajrzyjcie do książki!

Od początku cyklu wiedziałam, że jest to historia z gatunku paranormal romance i nie przeszkadzało mi to w zupełności. Czasami bowiem lubię przeczytać coś lekkiego, prostego, typowo na odprężenie. I to właśnie  w przypadku tego cyklu sprawdza się idealnie. Sama opowieść o młodej dziewczynie, która trafia do szkoły dla młodych wampirów i jej zmagania przedstawione są ciekawie. Oczywiście jest to czwarty tom, więc autorki musiały nieco pokombinować z kolejnymi wątkami, aby zaciekawić i zaskoczyć czytelnika. Czy im się udało? Chyba tak;). Akcja jest dynamiczna i wartka a ilość tajemnic i zagadek na tyle duża, aby przytrzymać odbiorcę przy książce. Główna bohaterka jest oczywiście nieco wyidealizowana, ale już zdążyłam się do tego przyzwyczaić. Język jest prosty, mocno młodzieżowy a całość pochłania się szalenie szybko.

„Nieposkromiona” to dobra kontynuacja trzeciego tomu i niezła rozrywka dla miłośników szczypty romansu, wampirzych motywów i niezobowiązującej lektury na luźne popołudnie. Nie jest to może literatury wybitna, ale typowa książka młodzieżowa, z którą przyjemnie spędza się czas. Chętnie przekonam się co też autorki przyszykowały w kolejnej części. Pozdrawiam!!
Moja ocena 
>>>> 4,5 / 6 <<<<

„Osaczona” P.C.Cast i Kristin Cast 

Wydawnictwo: Książnica
Wydanie polskie: 03/2011
Liczba stron: 400
Format: 130 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788324578962

Chwilę po tym jak skończyłam czytać czwarty tom, czyli „Nieposkromioną” P.C.Cast i Kristin Cast, którą pochłonęłam szybciej niż zamierzałam, zabrałam się za piątą część cyklu „Dom Nocy”, czyli „Osaczoną”. Mam ostatnio ochotę na lżejszą gatunkowo literaturę, więc był to moim zdaniem całkiem dobry wybór.

Nie zamierzam zdradzać z byt wiele z fabuły, ale wspomnę tylko, że po wydarzeniach z poprzedniego tomu Zoey ponownie ma przy sobie znajomych. Wraz z nimi uciekła z Domu Nocy i schroniła się w tunelach. Muszą bowiem obmyślić plan obalenia Kalony, potężnego demona, który teraz rządzi w szkole dla wampirów. Niebezpieczeństwo i poczucie zagrożenia są coraz większe, więc sprawę trzeba załatwić jak najszybciej. Do tego dochodzą dylematy miłosne Zoey i niełatwy wybór między chłopakami. Co czeka naszą bohaterkę? Czy tym razem wszystko dobrze się skończy? Nic nie zdradzę;).

Tak jak myślałam, książkę czytało się bardzo szybko i lekko. Miałam jednak nadzieję, że akcja będzie bardziej zwarta, mocniej skoncentrowana, ale autorki nieco rozwlekły fabułę, o moim zdaniem niepotrzebne wątki. Chodzi mi tu np. o zbyt dużą ilość problemów sercowych głównej bohaterki, jej ciągłe niezdecydowanie w sprawie chłopaków i marudzenie. Niby mogłam się przyzwyczaić do tego, ponieważ we wcześniejszych częściach było podobnie, ale dopiero teraz zaczęło mi to naprawdę przeszkadzać. Ostatnia jedna trzecia książki jest zdecydowanie lepsza. Więcej się tu dzieje, jest też bardziej tajemniczo, co moim zdaniem nieco polepszyło odbiór tej lektury. Ciekawe było również opanowanie żywiołów przez Zoey i pokonywanie różnych przeszkód jakie pojawią się na jej drodze.

 „Osaczona” to lekka, nieskomplikowana, typowo młodzieżowa pozycja, która sprawdzi się, jeżeli mamy ochotę prostą rozrywkę. A taka też czasami się przydaje, zwłaszcza jako przerywnik między bardziej ambitną literaturą. Mimo, że ten tom nie był zbyt udany, to jednak dam szansę kolejnej części.
Moja ocena 
>>>> 4 / 6 <<<<

21 komentarzy:

  1. Powinnam zabrać się właśnie za "Osaczoną", ale jakoś nie mogę przybrać się do tego... Stanowczo za dużo tych części.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na razie zrobiłam sobie przerwę w tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ostatnio czytałam te książki i muszę powiedzieć, że uzależniłam się od tej serii. Ogólnie jaram się nią ostatnio. xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Naznaczona jedynie, jakoś mnie nie ciągnie do dalszych części ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam dwie pierwsze tej serii ale jakoś nei specjalnie mi podeszły ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obie części czytałam już bardzo dawno temu, ale podobały mi się, choć język obu mnie po prostu powala :D
    Ale nawet to nie zmniejszyło mojego entuzjazmu, kiedy zabierałam się za kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze "Domu Nocy" i chyba tego nie zrobię, zbyt dużo tomów, przy ocenach, które w większości są negatywne. Wyróżniłaś się, ale mimo wszystko nie przekonam się chyba nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszą przeczytałam, drugiej jeszcze nie. Niemniej ciekawa jestem, co się dalej zdarzy. I już się nie mogę doczekać, kiedy będę miała dłuższą chwilę wolnego, bo serie trzeba czytać na raz, dzień po dniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przeczytałam wszystkie części Domu Nocy, ale nie wszystkie zasługują na dobrą opinię :) a ponoć miało być tylko 4 części :(

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię książki skierowane do młodzieży, nawet teraz czytam taką pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie specjalnie mnie interesuje ta seria :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ją ;)) czeka na półeczce ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak się właśnie zastanawiam czy się zabierać za ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ogólnie seria jest na bardzo słabym poziomie pod względem warsztatu autorek, ale ciągnie do niej niesamowicie. Obecnie jestem na czwartym tomie. Muszę wziąć się za kolejny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi szczerze mówiąc historia nie przypadła do gustu - jak to się często zdarza, pomysł bardzo dobry, ciekawy,a wykonanie lekko leży.
    Młodej ( siostra lat 15) też nie pasowała - przeczytała trzy rozdziały i się poddała - jak dla mnie autorki mogły bardziej popracować nad dialogami, fabułą i bohaterami... czyli, wychodzi na to, iż nad całą książką;)
    Historia dziewczyny i jej rozterki związane z przyjaciółką oraz chłopakami ma swój urok, który sprawił, że wytrwałam do końca, ale nie ukrywam, iż parę stron pominęłam;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię tę serię, wciąga i ma fajny klimat ^^ Ni oprócz niektórych bohaterów którzy wkurzają i język jest dziecinny chwilami bardzo :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam tę serię. To chyba jedna z niewielu serii, które w miarę regularnie śledzę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas w końcu nadrobić zaległości z pierwszą częścią serii :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę się w końcu zabrać za tą serię :)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Seria w planach, choć nie wiem kiedy je zrealizuję ;P

    OdpowiedzUsuń