Loading...

sobota, 9 marca 2013

„Zioła z apteki natury” opracowanie zbiorowe




Wydawnictwo: Publicat

Wydanie polskie: 2008

Liczba stron: 512

Format: 175 x 250 mm

Oprawa: twarda

ISBN: 9788324515967

Zioła od lat z powodzeniem stosowane są w medycynie, kulinarnych przepisach, kosmetycznych miksturach a także do dekoracji wnętrz i ogródków przydomowych. Kiedy w moje ręce wpadła książka „Zioła z apteki natury”, nie mogłam się jej oprzeć i czym prędzej zabrałam się za jej czytanie.

Z pierwszej części dowiemy się podstawowych wiadomości o surowcach zielarskich, związkach biologicznie czynnych zawartych w roślinach czy też niekorzystnych działaniach. Drugi rozdział stanowi obszerny leksykon zawierający ponad 165 odmian roślin i ziół. Opisano tu nie tylko podstawowe dane odnośnie budowy, pochodzenia czy uprawy, ale również zastosowaniu w różnych dziedzinach a także środki ostrożności. Kolejna część to ziołowa apteka, w której znajdziemy jak kształtowało się wykorzystywanie roślin na przestrzeni wielu lat a także poznamy przepisy na lecznicze mikstury, np. syropy czy inhalacje. Następnie autorzy zajęli się kulinarnym aspektem ziół. Tym razem przedstawiono tu mnóstwo ciekawych przepisów na potrawy mięsne, sosy, zupy, ryby, surówki i sałatki, koktajle, oleje ziołowe, soki, dżemy. Kolejnym etapem są roślinne specyfiki, które mają zastosowanie w kosmetyce. Naturalne kremy, maseczki, toniki, kąpiele. Ta książka pomoże Wam założyć prawdziwy ziołowy salon piękności. Przedostatni  dział to sposoby na udekorowanie wnętrza domu. Wiązanki z różnych roślin, bukiety, stroiki, wiklinowe aranżacje, zielniki, naszyjniki, bransoletki, ramki, ozdoby, to tylko niektóre przykłady. Na końcu umieszczono wiele informacji o uprawach ziół, skorowidze, indeksy i przydatne zestawienia w ramkach.

Cóż... Od razu napomknę, że jest to jedna z lepszych książek o ziołach i roślinach, jaką miałam okazję poznać. Autorzy podeszli do tematu wszechstronnie i bardzo ciekawie. Na dodatek wszystko opisano tu lekko, prostym językiem i do tego barwnie. Dosłownie! Chodzi o to, że na białym, śliskim i wysoko jakościowych papierze, umieszczono mnóstwo kolorowych fotografii i rysunków. Oprócz tego bardzo dużo tu tabelek, schematów i ramek w różnych odcieniach. Ten przejrzysty układ sprawdził się idealnie! Informacje są rzetelne, bardzo praktyczne a przepisy podane w przystępny sposób. Każdy bez trudu się tu odnajdzie. Warto wspomnieć też o twardej oprawie i zwiększonym formacie. Będzie to wymarzony prezent dla kogoś bliskiego, choć warto mieć taką pozycję również we własnym domu. Polecam serdecznie!!

Moja ocena 
>>>> 6 / 6 <<<<

9 komentarzy:

  1. O tak! Na pewno się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle interesująca publikacja. Myślę, że każdy powinien mieć w domu taki ziołowy poradnik. Ja w każdym razie jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie poradniki, a zioła to jest coś, co mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś i ja się na nią skuszę, choć z ziołami dużo wspólnego nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto takiej pozycji znaleźć miejsce na swojej półce:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pożyteczny poradnik, zioła są niezastąpione - zarówno w lecznictwie jak i w kosmetyce. Coś w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O :) To akurat książka, która dobrze wpasowała się w Twoje gusta, zważywszy na te wpisy o herbacie i kawie, które pojawiały się na Twoim blogu :) Faktycznie świetna pozycja na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam surówki, koktajle i soki, a skoro można je robić w taki sposób, by dodatkowo pomagać swojemu zdrowiu to czemu nie? :) Taka książka przydałaby się w chyba każdej biblioteczce - albo w apteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego typu książek jakoś nie mam ochoty czytać. Zioła nie zbyt mnie interesują, ale wierzę, że ta lektura zawiera wiele cennych informacji, które być może i później się nam przydadzą. Chociaż... Jeszcze się zastanowię;)

    OdpowiedzUsuń