Loading...

czwartek, 21 czerwca 2012

„Tajemnica wierzby” Joshilyn Jackson



Wydawnictwo: G+J
Wydanie polskie: 06/2012
Liczba stron: 384
Format: 130 x 195 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788377782569

Joshilyn Jackson to autorka kilku bardzo znanych i cenionych książek, m.in. „Bogowie Alabamy”, „Gdzie diabeł mówi dobranoc” czy „Oszukać przeznaczenie”. Miałam okazję czytać tylko ostatnią pozycję, która wywarła na mnie świetne wrażenie, dlatego z niecierpliwością wyczekiwałam pojawianie się na polskim rynku najnowszej powieści pisarki, czyli książki pt. „Tajemnica wierzby”. Całe szczęście kilka dni temu udało mi się ją zdobyć:).

Kilka słów o treści... Na terenie posiadłości rodziny Slocumb trwa wycinanie wiekowej wierzby. Przy okazji tego jakże ciekawego zajęcia nastoletnia Mosey, najmłodsza z rodziny, odkrywa dużą, srebrną szkatułę. Okaże się to szokującym znaleziskiem, bowiem w środku ukryte są szczątki małego dziecka. Kim jest niemowlę znalezione w tym prowizorycznym pochówku? Jak zmarło i dlaczego ktoś zakopał ciało właśnie pod tą wierzbą? Mosey nie zamierza zostawić tej sprawy bez wyjaśnienia. Mimo młodego wieku postanawia odnaleźć odpowiedzi na nękające ją pytania, ale to co odkryje, przejdzie jej najśmielsze wyobrażenia i spowoduje, że rodzinne relacje niebezpiecznie się poluzują...

Książka zrobiła na mnie świetne wrażenie. Jest to połączenie powieści psychologicznej, dramatu, sensacji i kryminału. Wszystko to splecione w jedną, intrygującą opowieść, od której nie sposób się oderwać. Zaczyna się niepozornie, ale dość szybko fabuła nabiera rumieńców, akcja przyspiesza i staje się coraz bardziej złożona. Narracja jest wielogłosowa, więc świat wykreowany przez pisarkę będziemy obserwować z różnych stron. Bohaterowie są ciekawi, żywi i pełnokrwiści, dlatego wraz z nimi będziemy przeżywać ich problemy. Co więcej, język jest barwny a styl lekki, więc całość czyta się szybciutko. Nie oznacza to jednak, że książka jest prosta i oczywista. Wiele tu bowiem rodzinnych tajemnic, trudnych decyzji, ukrytych motywów, bolesnych doświadczeń czy demonów przeszłości, które nie dają spokoju. Będzie również dreszczyk emocji, niemałe napięcie, element zaskoczenia czy też silne emocje, które udzielą się odbiorcy.

„Tajemnica wierzby” to wzruszająca, ciepła opowieść o skomplikowanych relacjach rodzinnych, trudnych wyborach i ich konsekwencjach, a także o zawiłościach ludzkich losów. Polecam serdecznie miłośnikom twórczości Joshilyn Jackson, jak i wszystkim czytelnikom ceniącym życiowe powieści. Pozdrawiam!!

Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

20 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa, będę o niej pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie połączenie psychologii, dramatu, sensacji i kryminału, dlatego tym razem wyjątkowo skuszę się na powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW! Ależ mnie zaintrygowałaś! Będę intensywnie poszukiwać tej książki:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam „Bogów Alabamy” i byłam zachwycona stylem autorki, jak i prowadzeniem intrygi. Ta powieść mnie intryguje, a i wysoka ocena zmusza do rozejrzenia się za książką.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że wciągnęłabym się w tę fabułę, ale brak mi w tej chwili czasu na nowe zdobycze. Mam troszkę zaległości i "obowiązków" czytelniczych. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie książki, muszę przeczytać.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba to nie mój typ. Zbyt wiele podobnych książek ukazuje się ostatnimi czasy na rynku i zdecydowanie się przesyciłam. Co nie zmienia faktu, że Twoją recenzję jak zwykle czyta się bardzo przyjemnie:)

    Pozdrawiam i zapraszam na polsko-angielski konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, chętnie bym przeczytała. Z Twojej recenzji wnioskuję, że to książka w sam raz dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. dopisuję do "listy życzeń"
    lubię tego typu książki
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dreszczyk emocji, element zaskoczenia? Trudne stosunki rodzinne? Znowu coś dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli się uda to chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę przeczytać; ostatnio właśnie takich lektur szukam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. To coś dla mnie, będę musiała koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam autorki..ale recenzja sprawiła, że chce poznać tą historię

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się ciekawie. Lubię książki z tajemnicą z przeszłości. Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z bogami alabamy miałam przez pewien czas do czynienia (nie udało mi się ukończyć jednak), więc ta pozycja wydaje mi się interesująca ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. W najbliższym czasie raczej nie, ale nie wykluczam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na samym początku gratuluję! Jestem w szoku, że lekarka mam czas na prowadzenie bloga, naprawdę jestem pod wrażeniem, dlatego będę obserwować :) Co do książki, zachęcił mnie tytuł, a Twoja recenzja, to była już kropka nad i. Będę polować na "Tajemnicę wierzby". Pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  19. wspaniała książka, jestem bliżej końca niż początku. Jestem osobą stroniącą od książek , ale po tej lekturze wszystko się zmieni. Dosłownie wciąga jak narkotyk. Jestem w podobnej sytuacji do Mosey dlatego bardzo utożsamiłam się z tą bohaterką, bo sama czuję to samo. Postacie są barwne, znakomicie wykreowane i sympatyczne zarazem. Dopiero odkrywam tę autorkę, ale myślę że po "tajemnicy wierzby" przyjdzie kolej na kolejne książki. Pozdrawiam autorkę i życzę wytrwałości, która się przydaje podczas prowadzenia bloga.
    Ps. Jestem przypadkiem.

    OdpowiedzUsuń