Loading...

piątek, 10 maja 2013

Książki z dreszczykiem, czyli thrillery, powieści psychologiczne i kryminały:)

„Stal” Silvia Avallone

Wydawnictwo: Sonia Draga
Wydanie polskie: 05/2013
Liczba stron: 384

Kiedy do mojej biblioteczki zawitała książka  „Stal” Silvii Avallone, od razu zaintrygowała mnie okładka oraz opis. Nie znam twórczości autorki, dlatego z ciekawości postanowiłam dać jej szansę. Opowieść rozgrywa się w włoskim miasteczku, Piombino. W jednym z bloków przy ulicy Stalingradzkiej mieszają dwie nastoletnie dziewczynki, Anna i Francesca. Obie nie mają lekkiego życia, zwłaszcza że obu rodzinom nie powodzi się zbyt dobrze. Jeden ojciec od rana do nocy pracuje w fabryce, drugi za to woli przesiadywać w domu niż zarabiać. Powoli bohaterki wchodzą w okres dojrzewania, zmieniają się, zaczynają inaczej patrzeć na niektóre kwestie... Dokąd ich to zaprowadzi? Jak potoczą się ich losy? Zapraszam do lektury! Muszę przyznać, że książka podobała mi się. Napisana jest realistycznie, nie brakuje w niej emocji i refleksji oraz współczesnych zagadnień. Język jest plastyczny, barwny a bohaterki ukazane szczegółowo. W skrócie, jest to powieść o skomplikowanym dzieciństwie, niełatwym dojrzewaniu, przyjaźni i miłości, wchodzeniu w dorosłość i zmaganiu się z wewnętrznymi problemami. Polecam serdecznie!
Moja ocena 
>>>> 5 / 6 <<<<

                                                  „Wśród wrogów” Georg M. Oswald

Wydawnictwo: Czarna Owca
Wydanie polskie: 05/2013
Liczba stron: 260

Thrillery i kryminały często goszczą w mojej osobistej biblioteczce. Właśnie dlatego nie mogłam przejść obojętnie wobec książki „Wśród wrogów” Georga M. Oswalda. Przenosimy się do Monachium. Kessel i Diller to nie tylko partnerzy policyjni, ale również świetni przyjaciele. Kessel jest uzależniony od narkotyków i pewnej nocy będąc na głodzie, potrąca arabskiego imigranta. Jego kumpel postanawia zataić ten fakt i przez to sam wpada w niemałe tarapaty... Książka z dobrą akcją, szybkimi zwrotami i ciekawą fabułą. Od pierwszych stron wciągnęłam się w tę opowieść i przyznaję, że byłam nią przyjemnie zaskoczona. Znudzenie nam nie grozi, zwłaszcza że autor zadbał, aby każdy czytelnik był zadowolony. Będzie coś dla miłośników psychologicznych dylematów, walki z uzależnieniami, zagłębianiu się w życie imigrantów czy też pracę policjantów. Klimat jest mroczny a napięcie dobrze stopniowane, co oczywiście jest sporym plusem. Dodatkowo język jest dość prosty, bardzo przystępny a całość czyta się lekko. Cóż... Mogę tylko polecić tę książkę innym czytelnikom. Z niecierpliwością czekam na kolejną pozycję autora. Pozdrawiam!!
Moja ocena  
>>>> 5- / 6 <<<< 


„Zamiana” Zoe Beck

Wydawnictwo: Sonia Draga
Wydanie polskie: 05/2013
Liczba stron: 288

Thriller psychologiczny to jeden z moich ulubionych gatunków, dlatego z niemałą ochotą zabrałam się za książkę „Zamiana” Zoe Beck. Kilka słów o treści... Carla podczas pobytu w szpitalu musi rozstać się ze swoją kilkumiesięczną córeczką. Kiedy pielęgniarka ponownie wręcza jej dziecko, kobieta stwierdza, że to nie jej maleństwo. Próbuje dowiedzieć się co się stało i nagłośnić sprawę, ale nikt jej nie wierzy. Tymczasem druga bohaterka Fiona, budzi się w wannie i z zauważa, że ma pocięte nadgarstki. Wzywa pogotowie twierdząc, że ktoś próbował ją zabić. Niestety, również i jej nikt nie wierzy... Pomysłowa fabuła to jeden z wielu atutów tej pozycji. Kolejnym jest fakt, że tak naprawdę nie wiemy co się dzieje. Czy mamy do czynienia z jakimiś nietypowymi zjawiskami? Manipulacją i przekrętem? Chorobą psychiczną? A może jeszcze z czymś zupełnie innym? Akcja płynie zwinnie, napięcie jest dobrze ukazane, emocji nie brakuje, podobnie jak i zagadek do rozwiązania. Pojawia się tu wiele psychologicznych aspektów, jak i współczesnych problemów społecznych, dlatego każdy coś dla siebie znajdzie. Naprawdę dobra książka, z którą spędzicie niezapomniany wieczór. Polecam!
Moja ocena 
 >>>> 5 / 6 <<<< 

„Krąg” Bernard Minier

Wydawnictwo: Rebis
Wydanie polskie: 05/2013
Liczba stron: 544

Kiedy przeczytałam „Bielszy odcień śmierci” Bernarda Miniera, nie mogłam się doczekać się kolejnej książki tego francuskiego autora. W końcu nadszedł upragniony czas i do moich rąk trafił thriller „Krąg”, druga pozycja w dorobku tego uzdolnionego pisarza. Czy powtórzyła sukces poprzedniej pozycji? Moim zdaniem tak! Ponownie spotykamy komendanta Martina, który i tym razem będzie musiał stawić czoła Złu. We francuskim uniwersyteckim miasteczku Marsac dochodzi w krótkim czasie do dwóch zbrodni. Pozornie nie są ze sobą związane, ale czy aby na pewno? Pierwszą ofiarą jest wykładowczyni, później ginie hodowca psów. Martin będzie miał ręce pełne roboty, zwłaszcza że dość szybko pojawiają się demony z przeszłości, dawne lęki na nowo odżyją a strach stanie się głównym towarzyszem codziennych dni. Kim jest tajemniczy sprawca? Zbiegłym dwa lata temu z ośrodka seryjnym mordercą? A może kimś zupełnie nieoczekiwanym? Cóż... Warto zajrzeć do tej lektury! Od pierwszych stron wciągnęłam się w ten thriller i do końca nie mogłam się od niego oderwać. Autor świetnie buduje napięcie, umiejętnie miesza wątki oraz nie odkrywa wszystkich kart podczas czytania. Możecie spodziewać się emocjonujących wydarzeń i zaskakujących elementów. Już nie mogę doczekać się kolejnej książki tego pisarza!
Moja ocena 
>>>> 5,5 / 6 <<<<

35 komentarzy:

  1. Hmm..przyznam szczerze, że nie ciągnie mnie do żadnej z powyżej opisanych powieści. Nie dlatego, że widzę w nich coś złego..to chyba po prostu nie ten czas..

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki wprost stworzone dla mnie. A po Krąg już za niedługo sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po "Oswalda" i "Krąg" bardzo chętnie bym sięgnęła, ale pozostałe także brzmią ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

  4. "Krąg" dostał najwyższą ocenę od Ciebie z czego niezmiernie się cieszę, bo jest to książka, którą ostatnio sobie zamówiłam.
    Jak się okazuje mój wybór w ciemno był jak najbardziej trafiony:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakby to powiedzieć ... Kusicielka z Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O "Kręgu" słyszałam i jestem bardzo zaanteresowana tym tytułem, a Ty mnie utwierdzasz w przekonaniu, że warto przeczytać. Chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kryminały i thrillery to zdecydowanie moi faworyci, więc wszystkie te książki mnie interesują. Zazdroszczę, że już przeczytałaś!

    OdpowiedzUsuń
  8. "Zamiana" oraz "Krąg" najbardziej mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy ja te wspaniałości przeczytam, czasu brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na "Krąg" właśnie czekam, jestem bardzo ciekawa jak mi się spodoba, a byłoby to moje pierwsze spotkanie z autorem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tym razem, aż mi się oczy zaiskrzyły na wszystkie recenzowane przez ciebie w tym poście powieści. Bardzo bym chciała je przeczytać, tylko nie wiem, kiedy znajdę na to czas?

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka tematyka jest fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiadomo powszechnie, że uwielbiam thrillery. Z tych, które przedstawiłaś najbardziej interesuje mnie "Krąg" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale kusisz, wszystkimi jestem zainteresowana, będę miała na nie oko.

    OdpowiedzUsuń
  15. "Stal" i "Zamiana" zapowiadają się interesująco. Muszę się za nimi rozglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Same słodkości jak dla mnie. :) "Krąg" mam i lada moment zaczynam lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Najchętniej przeczytałabym wszystkie, ale najbardziej zaciekawiła mnie "Zamiana". Może dlatego, że też uwielbiam thrillery psychologiczne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam na półce "Krąg",a dzisiaj biorę się za "Bielszy odcień śmierci" :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam ogromną ochotę na "Zamianę" i "Krąg":)

    OdpowiedzUsuń
  20. Łał, widzę tutaj naprawdę ciekawe książki, wręcz idealne dla mnie. Koniecznie muszę się z nimi zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na razie nie mam ochoty na te klimaty ;) Kiedyś z pewnością, jak mi się zachce to poczytam !

    OdpowiedzUsuń
  22. Thrillery psychologiczne i kryminały to jest to, co tygryski lubią najbardziej:P. Wszystkie przedstawione książki mnie zaciekawiły i już nie mogę doczekać się wypłaty;)
    P.S. Ależ się u ciebie zmieniło! Byłem w USA i nie miałem jak śledzić twojego bloga, ale za to po powrocie czekała mnie niespodzianka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi? A już myślałam, że już wywiało Cię z kraju na dobre, tak jak się odgrażałeś;). Cieszę się, że jednak wróciłeś. Pozdrów ukochaną!
      P.S. I załóż w końcu konto na google!

      Usuń
  23. Uwielbiam tego typu literaturę. Niestety książek przez Ciebie prezentowanych jeszcze nie znam, ale jest to do nadrobienia.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Na coś może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cieszę się, że zrobiłaś takiego posta :) Teraz jak będę miała ochotę na jakąś książkę z dreszczykiem emocji, wrócę tutaj i wybiorę jedną z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Strasznie mnie ciekawi "Krąg", czy nie chciałabyś może wymienić się ze mną za tę ksiązkę? Jeśli tak, to daj mi koniecznie znać na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No i zarzuciłaś tyloma tytułami, że nie wiadomo co wybrać :P Najlepiej się na wszystko naraz rzucić :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oooo wszystkie wymienione przez Ciebie pozycje aż proszą się, żebym je przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Chętnie przeczytałabym Krąg, choć prawdę mówiąc nie miałam jeszcze do czynienia z żadną książką Bernarda Miniera.

    OdpowiedzUsuń
  30. Najbardziej to mnie krąg zainteresował. Ostatnio coraz bardziej intrygują mnie pozycje z tego gatunku:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapoluję na "Zamianę", bo wydała mi się najbardziej interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  32. ,,Zamiana" kusi mnie najbardziej. U Ciebie zawsze można coś ciekawego znaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Żadna z tych książek do mnie nie przemawia. Nie mój styl.

    OdpowiedzUsuń